• ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 38597
طلا

در حالی که تحلیل گران به اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان برای بهبود بخشیدن به اوضاع آشفته اقتصاد جهانی امید بسته بودند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۶۵۶ دلار و ۲۴ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد به دلیل نگرانی از شیوع جهانی ویروس کرونا به بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۲ یعنی ۱۷۰۲ دلار و ۵۶ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۱.۱ درصد افت به ۱۶۵۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ریسک موجود در بازار به دلیل سیاست های پولی امریکا و ژاپن که در کوتاه مدت به ضرر قیمت طلاست در حال کاهش است.»

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته گام های مهمی را برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تاثیر ویروس کرونا اتخاذ خواهد کرد.

وزیر اقتصاد ژاپن گفته، با مقامات دولت ترامپ برای ارائه یک بسته اقتصادی در تماس است.

اینز افزود: «این تنها آغاز تاثیرات دومینو وار ویروس کروناست و من انتظار دارم بقیه کشورهای آسیایی هم با اتخاذ بسته های مشابه برای ترمیم اقتصادی پا پیش بگذارند.»

ارزش سهام در بازارهای اسیایی و ارزش دلار امریکا امروز شاهد افزایش نسبی بود. ارزش ین ژاپن که دیروز به بالاترین رقم بیش از ۳ سال گذشته رسیده بود امروز کاهش داشت.

اتخاذ سیاست های پولی مناسب از سوی دولت آمریکا ممکن است موجب کاهش نگرانی سرمایه گذاران در مورد چشم انداز رشد اقتصاد جهانی شود و کاهش قیمت طلا را در بازارهای جهانی به دنبال داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها