جهان

شیوع کرونا در بالغ‌بر ۸۰ کشور دنیا و ابتلای بیش از ۱۰۰ هزار نفر به این ویروس باعث شد تا پیش‌بینی‌های زیادی در مورد رکود اقتصادی در سال جاری ارائه شود.

به گزارش «کالاخبر»، کاهش حجم فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در بسیاری از کارخانه‌ها باعث شد تا پیش‌بینی‌های تازه‌ای در مورد کاهش سودآوری و درآمد آن‌ها در سال جاری ارائه شود و به دنبال آن ارزش سهام این شرکت‌ها در بازارهای مالی دنیا کاهش یابد. اما علاوه بر واکنش بازارهای مالی و افت شاخص‌های مهم سهام در آسیا، آمریکا و اروپا، قیمت کالاها هم تحت تأثیر ویروس قرار گرفتند.

 به گزارش وب‌سایت «متال ماینر» شیوع ویروس کرونا و انتظار تأثیر آن روی شاخص‌های کلان اقتصاد دنیا در سال جاری موجب شد تا قیمت کالاهای اساسی با افت همراه باشد. این وب‌سایت تحلیلی از ویروس کرونا به‌عنوان بزرگ‌ترین خطر برای رشد اقتصادی دنیا از زمان رکود بزرگ سال ۱۹۳۳ تاکنون نام برد و نوشت: جهان در وضعیت دشواری قرار دارد. افت قیمت نفت در بازار جهانی، کاهش قیمت مس و انتظار افت قیمت روی و آلیاژهای فلزی همه به دلیل شیوع کرونا و احتمال وارد شدن اقتصاد دنیا به رکود است.

بررسی‌ها نشان داده، طی ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، از حجم معاملات مس در بورس فلزات لندن ۶ درصد کاسته شد و تعداد قراردادهایی که برای معاملات روی منعقد می‌شد ۳.۲ درصد کمتر از ماه ژانویه همین سال بود.

همچنین فولاد که یکی از اصلی‌ترین محصولات صنعتی کشور چین است، در نتیجه کاهش توان تولید چین با افزایش قیمت مواجه شد و اخیراً هم مقامات چینی خبر از سیاست افزایش قیمتان را منتشر کردند. در مقابل قیمت طلا به‌عنوان منبع حفظ ارزش دارایی‌ها در دنیا رشد کرده و تقاضا برای آن بیشتر شده است.

سایت «متال ماینر» در این زمینه نوشت: بحران بازارهای کالایی تا زمانی که بحران  جهانی ویروس کرونا پابرجاست همچنان ادامه خواهد داشت. بازارهای کالایی سال سختی را شروع کردند و انتظار می‌رود به دلیل سطح بالای اثرگذاری این بحران روی اقتصاد دنیا و سطح تقاضا، تا پایان سال  هم شاهد ثبات در بازار نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها