کراپ‌شده - عکس

در سررسیدهای دی و اسفند ماه ۹۵ سناریوهای احتمالی پیش بینی می شود که بیانگر روند کلی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تحلیل قبلی آتی سکه تحویل دی و اسفند، سناریو مقاومتی عملی شد تا قیمت ها در هفته اخیر  با رشد خوبی به اهدف صعودی خود برسند، اما در ادامه روند برای امروز احتمال کپ مثبت به علت رشد قیمت اونس جهانی پیش بینی می شود.

سناریوهای که در نظر داریم می تواند در ادامه روند بازار عملی شود،ولی آنچه که مهم است جو حاکم بر بازار است.

تحلیل آتی سکه تحویل اسفند ماه ۹۵

در تایم ۴ و ۱ ساعته آتی سکه تحویل اسفند ماه ۹۵ الگوی مثلث افزایشی دیده می شود، اما از آنجا که قیمت درون مثلث قرار دارد و به احتمال زیاد در امروز قیمت با گپی مثبت بازگشایی خواهد شد احتمال رشد تا نزدیکی هدف مثلث پیش بینی می شود.اما سناریوهای در نظر گرفته می شود که میتواند در ادامه روند موثرواقع شود که در ادامه مطرح خواهیم کرد.

پیش بینی ما این است که قیمت در محدوده ۱۰۸۷۰۰۰ در امروز ۲۲ خرداد ۹۵ بازگشایی شود

سناریو افزایشی:

چنانچه قیمت در محدوده ۱۰۸۷۰۰۰ بازگشایی شود، با شکست این سطح و تثبیت قیمت احتمال رشد پیش بینی می شود و اهداف این سناریو می تواند ۱۰۹۱۵۰۰ باشد.اما در صورتی که پتانسیل کافی داشته باشد با شکست این سطح مجدد پتانسیلی برای صعود تا هدف اصلی محدوده ۱۱۰۵۰۰۰ پیش بینی می شود، اما در بین راه سطوح های ۱۰۹۴۵۰۰ - ۱۰۹۹۰۰۰ - ۱۱۰۲۰۰۰ می تواند سطوحهای مقاومتی پیش روی قیمت باشد که با شکست هر کدام به سطوح بعدی خواهد رسید.

سناریو مقاومتی:

چنانچه قیمت با سطوح های ۱۰۸۷۰۰۰ - ۱۰۹۱۵۰۰ مواجه شود، و با تاییدیه شکست ۱۰۸۵۵۰۰ سطوحهای حمایت پیش روی قیمت ۱۰۸۳۰۰۰ - ۱۰۸۰۰۰۰ - ۱۰۷۷۰۰۰ می باشد که شکست هر کدام به سطوح های حمایتی بعدی قابل رویت است. این سناریو تا جای ادامه پیدا خواهد کرد که با شکست مجدد ۱۰۸۷۰۰۰ به سمت بالا تبدیل به سناریو افزایش شود.

سناریو کاهشی:

درصورتی که با درنظر گرفتن سناریو مقاومتی قیمت تا سطح ۱۰۷۷۰۰۰ نزول کند و با شکست ۱۰۷۷۰۰۰ به سمت پایین مواجه شود، احتمال کاهش در سطوح های همچون ۱۰۷۱۵۰۰ - ۱۰۶۶۵۰۰ - ۱۰۶۲۰۰۰ و با شکست ۱۰۶۲۰۰۰ احتمال کاهش بیشتر تا اخرین کف قیمتی در سررسید تحویل اسفند ماه ۹۵ پیش بینی می شود.

 


تحلیل آتی سکه تحویل دی ماه ۹۵

در تایم ۴ و ۱ ساعته تحویل دی ماه با تشکیل الگوی مثلث متقارنی که قیمت فعلی در مثلث قرار گرفته،هدف قیمتی این مثلث ۱۰۸۹۰۰۰ می باشد. و چنانچه از پتاسیل مثبت خوبی برخوردار باشد می تواند به هدف اصلی خود برسد.سناریوهای که برای آن در نظر گرفته شده است به شرح زیر است:

سناریوهای که برای آن در نظر گرفته شده است به شرح زیر است:

سناریو افزایشی:

با در نظر گرفتن اینکه قیمت در محدوده ۱۰۶۲۰۰۰ بازگشایی شود، با تاییدیه شکست سطح مقاومتی ۱۰۶۵۰۰۰ احتمال رشد تا سطح ۱۰۶۹۰۰۰ پیش بینی می شود، اما شکست این سطح به پتانسیل قوی نیاز دارد. که در روز شنبه و یک شنبه دور از انتظار خواهد بود و در صورت شکست اهداف پیش رو ۱۰۷۳۰۰۰ - ۱۰۷۶۵۰۰ - ۱۰۸۲۵۰۰ پیش بینی می شود.

احتمال اینکه اصلاح تا محدوده ۱۰۵۸۰۰۰ یا پولبک به مثلث و مجدد با شکست اخرین قله ایجاد شده احتمال ادامه روند صعودی و شکل گیری سناریو افزایشی پیش بینی می شود.

سناریو مقاومتی:

در تایم یک ساعته جدا از الگوی مثلث بالای که برای سناریو افزایشی در نظر گرفته شده است، الگوی دیگری در کف روند قیمتی دیده می شود که بیانگر ادامه روند نزولی است، اما قطعیتی در آن نیست و می تواند نامعتبر شود.سقف مثلث میتواند محدوده ۱۰۶۲۰۰۰ تا ۱۰۶۵۰۰۰ و بر روی نمودار خطی محدوده ۱۰۵۸۰۰۰ می باشد که احتمال برگشت قیمت بعد از رشد در این دو سطح ذکر شده پیش بینی می شود.

در این سناریو احتمال ادامه نوسانات در مثلث پیش بینی می شود. و احتمال کاهش تا سطوح ۱۰۵۴۰۰۰ ۱۰۵۰۰۰۰ و با شکست کف مثلث احتمال ادامه روند نزولی دور از انتظار نخواهد بود.و این سناریو تبدیل به سناریو کاهشی خواهد شد.

سناریوکاهشی:

چنانچه بعد از سناریو مقاومتی خود را تا دامنه قیمتی ۱۰۵۰۰۰۰ برساند با شکست کف مثلث و سطح قیمتی ۱۰۵۰۰۰۰ احتمال کاهش قیمت در مرحله اول ۱۰۴۷۰۰۰ - ۱۰۴۵۰۰۰ و در ادامه احتمال رویت اخرین کف قیمتی پیش بینی می شود.

منبع: طلا چارت



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها