• ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر: 39016
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ با ۲.۹۴ درصد معادل ۸۸ سنت کاهش به ۲۹ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش کالاخبر؛ به نقل از رویترز، قیمت نفت که روز گذشته و به دنبال اظهارات دونالد ترامپ که مدعی شد واسطه توافقی بین روسیه و عربستان شده افزایش قابل توجهی یافته بود، امروز و به دنبال عدم پیشنهاد کاهش تولید نفت آمریکا از سوی ترامپ شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲.۹۴ درصد معادل ۸۸ سنت کاهش به ۲۹ دلار و ۶ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت ۲۱ درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز حدود ۲۵ درصد افزایش یافته بود، امروز با ۹۶ سنت معادل ۳.۷۹ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۳۶ سنت رسید.

کاهش قیمت های روز جمعه نشان می دهد که بازار تردید دارد که در صورت همراهی سایر تولید کنندگان بزرگ نفت از جمله آمریکا، توقف جنگ قیمت بین عربستان و روسیه بتواند به سرانجام برسد. ترامپ پنجشنبه شب در کاخ سفید به خبرنگاران گفت وی پیشنهادی در مورد کاهش تولید نفت آمریکا ارائه نکرده است.

تحلیلگران رویال بانک کانادا در این باره نوشتند: «هم ریاض و هم مسکو به دنبال مشارکت تولید کنندگان آمریکایی در کاهش تولید خواهند بود و این احتمالا بزرگترین مانع پیش روی رسیدن به یک توافق باشد».

ترامپ گفته روز پنجشنبه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت وگو کرده و انتظار دارد دو کشور تولید نفت خود را ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

با وجود رشد قابل توجه روز پنجشنبه، قیمت نفت همچنان حدود ۶۰ درصد نسبت به ابتدای امسال کاهش نشان می دهد. تحلیلگران معتقدند حتی اگر روسیه و عربستان بر سر کاهش ۱.۵ میلیون بشکه تولید نفت به توافق برسند، این میزان کاهش برای برقراری توازن در بازار که با رکود اقتصادی عمیق ناشی از ویروس کرونا مواجه است کافی نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها