• ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
  • کد خبر: 39173
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۳ سنت معادل ۲.۲ درصد رشد به ۳۳ دلار و ۷۸ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در میان امیدواری ها به احتمال توافق بزرگترین تولید کنندگان نفت بر سر کاهش تولید و در حالی که ویروس عالمگیر کرونا اقتصاد جهاین را فلج کرده است، قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۳ سنت معادل ۲.۲ درصد رشد به ۳۳ دلار و ۷۸ سنت رسید. روز دوشنبه قیمت نفت برنت بیش از ۳ درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۹۷ سنت معادل ۳.۷ درصد رشد به ۲۷ دلار و ۵ سنت رسید. دیروز قیمت نفت خام آمریکا حدود ۸ درصد سقوط کرده بود.

منابع آگاه گفتند بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان شامل عربستان و روسیه احتمالا در نشستی در روز پنجشنبه بر سر کاهش تولید نفت توافق خواهند کرد، هرچند این مسئله به مشارکت آمریکا در کاهش تولید نیز بستگی خواهد داشت.

اما تهدید ناشی از بروز یک رکود جهانی عظیم همچنان بالای سر بازار نفت احساس می شود، زیرا کرونا همچنان بخش اعظم فعالیت های اقتصادی را تعطیل نگاه داشته و قرنطینه شهرها و توقف سفرها موجب افت شدید تقاضا برای نفت شده است.

تحلیلگران موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند:به رغم احتمالا کاهش قابل توجه تولید از سوی عربستان، قیمت نفت در طی هفته های اخیر و به دلیل کاهش قابل توجه تقاضا همچنان پایین باقی مانده است... ما انتظار داریم تا زمان ترمیم فعالیت های اقتصادی قیمت نفت در حدود ارقام فعلی باقی بماند.

روز دوشنبه و پس از آنکه عربستان و روسیه نشست بر سر کاهش تولید نفت را به روز پنجشنبه موکول کردند قیمت جهانی نفت شاهد کاهش بود. تحلیلگران برآورد می کنند که مازاد عرضه موجود در بازار برابر با حدود یک چهارم میزان مصرف جهانی در دوره قبل از شیوع ویروس کروناست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها