• ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
  • کد خبر: 39280
دلار

شاخص دلار در معاملات امروز ریزش محسوسی را تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در جریان معاملات جمعه، بسیاری از ارزهای مختلف در برابر دلار در صعودی صعودی قرار گرفتند و دلار به عقب رانده شد.

موسسه رتبه بندی مودی در گزارشی هشدار داده است که تداوم تعطیلی فعالیت های اقتصادی در آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا می‌تواند میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را ۳۰ درصد کاهش دهد. این موسسه هم چنین رتبه اعتباری بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین و استرالیا را کاهش داده است.  

در قاره سبز نیز وضعیت بهتر نیست و تقریبا تمام اروپا در نتیجه گسترش شیوع کرونا به حال تعطیلی درآمده که وضعیت در ایتالیا، هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و اسپانیا، پنجمین اقتصاد بزرگ اروپا از همه وخیم‌تر است.

دیوید مالپاس، رییس بانک جهانی از در پیش بودن رکودی عمیق تر از رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ خبر داده و کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول در اظهاراتی مشابه گفته است که بحران ناشی از کرونا شبیه هیچ کدام از بحران های قبلی نیست.  

در آمریکا، دولت این کشور از در نظر گرفتن یک بسته حمایتی دو تریلیون دلاری و اهدای ۳۰۰۰ دلار به هر خانواده خبر داده است. ژاپن نیز یارانه ۱۸۰۰ دلاری به خانوارها تخصیص خواهد داد.  دولت ژاپن بسته محرک بزرگی به ارزش یک تریلیون دلار برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد خود در نظر گرفته است.  

استفان اینس، ارشناس بازار در موسسه اکسی کورپ گفت: با شرایط وخیم کنونی بازار کار باید فکری اساسی برای آن کرد وگرنه عملکرد صنایع تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.  

با این حال خبر خوب آن است که در بسیاری از کشورها شیب گسترش کرونا کند شده است. در آلمان برای هشتمین روز متوالی شمار مبتلایان جدید کاهش داشته و مرگ و میر روزانه در ایتالیا به کمترین سطح دو هفته اخیر خود رسیده است. در ایتالیا، ایران و اسپانیا  نیز شرایط مشابهی حاکم بوده است و شمار مبتلایان کاهش داشته است.  در چین نیز تنها یک فوت جدید به ثبت نرسیده است.  

استفان اینس، استراتژیست بازار ارز در موسسه اکسی تریدر گفت: حالا که شیب بیماری در بسیاری از مناطق کند شده و در بسیاری از کشورها بخشی از کسب و کارها بازگشایی شده اند می توان انتظار داشت که معامله گران بار دیگر به خرید دارایی های پرریسک تر ترغیب شوند.  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۶۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۵۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۵۸ دلار اعلام شد.  

اکنون بسیاری از کشورهای آسیایی در حال بررسی گزینه‌های موجود برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند. بر طبق برخی گزارشات، به دنبال رشد منفی هفت درصدی اقتصاد ژاپن در سه ماهه پایانی سال قبل، اکنون دولت و بانک مرکزی این کشور در حال رایزنی با یکدیگر برای اتخاذ سیاست‌های محرک بیشتر هستند. نخست وزیر استرالیا از بسته محرک جدیدی رونمایی کرده است که شامل ارایه یارانه نقدی به افراد بیکار شده و تسهیلات ارزان به کسب و کارهای کوچک می شود.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افزایش ۰.۶۸ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۶۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۸۲ درصد بالا رفت و با رسیدن به کانال ۱.۰۹ به ۱.۰۹۴ دلار رسید. همچنین نرخ برابری هر دلار آمریکا معادل ۱.۳۹۵ دلار کانادا اعلام شد. در برابر همتای سنگاپوری، هر دلار به ازای ۱.۴۱۲ دلار سنگاپور مبادله شد.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۱۰۸.۳۸۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۷۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۳۵ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها