شاپور

مراسم تکریم دکتر شاپور محمدی و معارفه دکتر حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، صبح امروز با حضور روسای ارکان، معاونان و مدیران این سازمان و اهالی رسانه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش «کالاخبر»، در این مراسم ابتدا دکتر شاپور محمدی، رئیس سابق سازمان بورس با تشکر از وزیر امور اقتصادی و دارایی که همواره حامی بازار سرمایه بوده و از حقوق سهامداران صیانت کردند، اظهار داشت: بازار سرمایه به لطف این حمایت  و تلاش های ارکان و نهادهای مالی، امروز مسیری پویا را طی می کند و فعالان بازار نیز بازده مناسبی را در دوره ای ۴۵ ماهه کسب کردند.

وی افزود:  بازار سرمایه در ۴۵ ماه گذشته و قبل از آن، گام های مناسبی در جهت توسعه برداشته که در نتیجه آن، ارزش بازار در ارقامی بالاتر از تولید ناخالص داخلی (GDP) قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آماری که سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه می کند، آمار واقعی عملکرد شرکت هاست، افزود: مجموع شرکت های پذیرش شده، ثبت شده و درج شده در تاریخ ۵ مرداد ۹۵ ، ۵۵۴ شرکت بود که امروز این رقم به ۶۲۹  شرکت رسیده است.

رییس سابق سازمان بورس همچنین ادامه داد: تنها در سه ماه پایانی سال گذشته، ۱۰۸ هزار میلیارد تومان مجوز افزایش سرمایه صادر شده است.

محمدی با تاکید بر اینکه فرشته نجات سرمایه گذار، توجه به رابطه سودآوری و قیمت سهام است، اظهار داشت: این قانون به عنوان اصل اول فاینانس شناخته می شود.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و شفاف‌سازی سریع و به موقع، مهمترین رکن در تصمیم‌سازی صحیح برای سرمایه‌گذاران و سهامداران است و همواره به طور جدی از سوی نهاد ناظر بازار سرمایه کشور پیگیری شده، ابراز داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه، میانگین تعداد روزهای تاخیر در انتشار اطلاعات توسط شرکت‌ها از ۱۱ روز در ابتدای سال ۱۳۹۷ به یک روز در پایان  سال گذشته کاهش یافت. همچنین طی چهار سال گذشته شاخص ارایه به موقع اطلاعات از ۴۳ درصد به ۹۱ درصد رسید. شاخص ممانعت از ارائه اطلاعات نیز از ۳۴ درصد  به دو درصد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بعد ابزارهای مالی هم در حال حاضر، بورس ایران کامل ترین جعبه ابزار مالی اسلامی را در جهان دارا است و امروزه سرمایه گذاران از ابزارهایی همچون صکوک استصناع، اوراق منفعت، اوراق رهنی، خرید دین، مرابحه و... استفاده می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها