• ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 39339
اروپا

پاندمی ویروس کرونا ممکن است موجب افت شدید تولید فولاد اروپا شود چرا که هنوز تولید فولاد حوزه یورو پس از رکود مالی سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ کاملا بهبود نیافته است. واضح است که صنعت فولاد اروپا با همه گیری کرونا آسیب شدیدی  می بیند.

به گزارش «کالاخبر»، تقاضای فولاد بخش های ساخت و ساز و خودروسازی که دو مصرف کننده مهم فولادند کاهش یافته و هفته گذشته انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد ضرر ناشی از این پاندمی بیش از ۱.۲ میلیون اتوموبیل است. موسسه پلاتس برآورد کرده حدود ۵۵ هزار تن در روز از تقاضای فولاد بخش خودروسازی اروپا به دلیل تعلیق تولید خطوط اتوموبیل سازی اروپا کاسته شده است.

بخش ساخت و ساز نیز در برخی کشورها به دلیل قرنطینه های اخیر تحت فشار است و تقاضای فولاد آن کمتر شده است.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که تولید فولاد اروپا مشابه سال ۲۰۰۹ کاهش می یابد چون تولید کننده های فولاد باید به رکود تقاضا واکنش صحیح نشان دهند.

سال ۲۰۰۹ تولید فولاد خام اروپا از ۱۹۹ میلیون تن ۲۰۰۸ به ۱۳۹ میلیون تن رسید. در حالی که سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵۹ میلیون تن و ۵ درصد کمتر از سال ۲۰۱۸ بود.

همچنین مواد اولیه فولادسازی نیز با کاهش تقاضا روبروست از جمله تولید چدن حوزه یورو سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ میلیون تن ثبت شد که خیلی از اوج ۱۱۶ میلیون تن سال ۲۰۰۷ کمتر بود. فولادسازان اروپایی مصرف کمتری از  سنگ آهن  برزیل دارند  از این رو شرکت واله سهم بیشتری را به بازار آسیا، خاور میانه و امریکا تخصیص داده است.

در حال حاضر کوره های بلند زیادی در سراسر اروپا از جمله اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا موقتا تعطیل شده اند و خطوط تولید زیادی نیز با کاهش شدید فعالیت روبرو هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها