• ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
  • کد خبر: 39480
نفت

پس از کاهش قیمت های جلسه قبل و امیدها به پر کردن ذخایر استراتژیک توسط کشورهای مصرف کننده قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود هرچند نگرانی ها از مازاد عرضه و هشدارها در مورد رکود عمیق مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۸ سنت معادل ۱.۳ درصد رشد به ۲۹ دلار و ۹۸ سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت ۶.۷ درصد سقوط کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا هم پس از افت ۱۰.۳ درصدی در جلسه قبل امروز با ۳۶ سنت معادل ۱.۸ درصد رشد به ۲۰ دلار و ۴۷ سنت رسید.

نگرانی ها از افت بی سابقه تولید جهانی و کاهش تقاضا برای نفت به دلیل تلاش ها برای مهار ویروس کرونا موجب شده تا قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد کاهش باشد.

روز سه شنبه انستیتوی نفت آمریکا گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات این کشور در هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش داشته است. میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ آوریل با ۱۳.۱ میلیون بشکه افزایش به ۴۸۶.۹ میلیون بشکه رسیده که بیشتر از انتظار تحلیلگران مبنی بر افزایش ۱۱.۷ میلیون بشکه ای بوده است.

امیدها به افزایش قابل توجه خرید نفت توسط کشورهای مصرف کننده برای پر کردن ذخایر استراتژیک امروز تا حدی موجب تقویت قیمت ها شد. مقامات و منابع آگاه در گروه اوپک پلاس گفتند، آژانس بین المللی انرژی، که نهاد ناظر کشورهای صنعتی جهان در زمینه انرژی به شمار می رود، ممکن است اعلام کند که برای حمایت از توافق کاهش تولید این گروه چند میلیون بشکه نفت خریداری می کند.

وزارت انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد، مذاکرات با ۹ شرکت انرژی برای خرید حدود ۲۳ میلیون بشکه نفت از بازار داخلی این کشور برای پر کردن ذخایر استراتژیک آمریکا در جریان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها