روحانی

رییس جمهورگفت: دیروز دیدم افراد معاند می‌نویسند اقتصاد ایران خیلی خراب است ولی وضعیت بورس ایران فوق‌العاده است یعنی مجبور به اعتراف این مسئله شدند. کار بزرگی توسط وزارت اقتصاد و بازار سرمایه انجام شده است.

به گزارش «کالاخبر»، حجت‌الاسلام‌ حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت:‌ امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان‌شاءالله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد. 

وی افزود: ویروس کرونا یک معضل برای همه کشورهای جهان است و تقریبا همه دنیا از جمله سیاست، اقتصاد، هم سبک زندگی مردم در جهان، تجارت و معاملات همه چیز تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است و برای اولین بار است که یک بیماری نامش تبدیل به یک معیار تاریخی برای محاسبات شده است.

رییس جمهور با اشاره به این که امروز دوران کرونا و پساکرونا داریم، گفت: امروز مهم است که در دوران کرونا چگونه با این بیماری مقابله کنیم و بعد از پایان دوران چگونه مسائل اقتصاد را سامان دهیم.

روحانی اضافهکرد: برای موفقیت در این امر، دولت، همه قوا و ارکان کشور باید در کنار یکدیگر باشند. یک وظایف برعهده دولت، یک وظایفی برعهده بخش‌های دیگر حاکمیتی و بخش‌های مهمی هم برعهده مردم است.  دولت وظیفه دارد برای شناسایی افراد مبتلا اقدام و آنها را از جامعه جدا کند. آنها را به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها هدایت کند تا آنها درمان شوند و بیماری آنها به بخش‌های دیگر جامعه سرایت ندهد. وظیفه دوم دولت، مراقبت و نگهداری از کسانی است که نیازمند تخت بیمارستانی و بخش مراقتب‌های ویژه هستند.

شرکت‌های شستا باهم عرضه می‌شوند

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در تاریخ بورس شاید برای اولین بار است که چنین عرضه بزرگی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: کل شرکت‌های شستا که حدود ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ است، همه باهم عرضه می‌شوند که مدل جدیدی است که امروز شروع می‌شود یعنی این هلدینگ بزرگ یکجا عرضه می‌شود. من به وزیر کار، رییس تامین اجتماعی و هیات مدیره این شرکت تبریک می‌گویم چراکه شستا پشت شیشه آمده است.

روحانی افزود: امروز شستا که در مورد آن این همه حرف بود، شفاف شده است. من وقتی بودجه ۹۸ را به مجلس عرضه کردم، گفتم که در سال ۹۸ عرضه بزرگی در بورس خواهیم داشت و من هر ماه این مسئله را پیگیری می‌کردم. امروز این هلدینگ بزرگ شفاف شده و به مردم بورس عرضه شده است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۰ درصد این شرکت بزرگ عرصه می‌شود و دو میلیون نفری که در بورس هستند می‌توانند از این سهام بهره ببرند، عنوان کرد: دیروز دیدم افراد معاند می‌نویسند اقتصاد ایران خیلی خراب است ولی وضعیت بورس ایران فوق‌العاده است یعنی مجبور به اعتراف این مسئله شدند. کار بزرگی توسط وزارت اقتصاد و بازار سرمایه انجام شده است.

رئیس‌جمهور عرضه سهام در بورس را برای مبارزه با فساد دانست و یادآور شد: جای اصلی فسادستیزی اینجاست که به شفافیت و رقابتی بودن کمک می‌کند. من از مابقی اعضای دولت می‌خواهم این مدل را تبعیت کنند و کل سهام یکجا عرضه شود. اصل عرضه بسیار مهم است و من به تامین اجتماعی و وزارت کار تبریک می‌گویم. کار عظیمی انجام شده و این موفقیت بزرگی برای ماست.

گزارش دیوان محاسبات درباره ارز ۱۰۰ درصد غلط بود

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت از نظارت استقبال می‌کند، اظهار داشت: نظارت باید باشد و براساس قانون اساسی است. من مسئول اجرای قانون اساسی هستم اما می‌گویم نصف و نیمه عمل نکنیم. یک سفره همه چیزش باهم است. نظارت باید عام باشد. هر کس از بودجه استفاده می‌کند، باید مورد نظارت باشد و دیوان محاسبات بر آنها هم نظارت کند. من از مسئولان می‌خواهم بیان‌ آنها به گونه‌ای نباشد که موجب شبهه از سوی مردم باشد.

رییس‌جمهور افزود: من بخش ارز را که شنیدم، ۱۰۰ درصد غلط بود و براساس بی‌اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور بود. این بسیار بد است که یک مقام حرفی را بزند اما با قوانین کشور منطبق نباشد. خواهش می‌کنم همه عزیزان پاسخ لازم را بدهند. این پاسخ به خاطر دفاع از دولت نباشد بلکه به خاطر دفاع از حقیقت است تا همه دستگاه‌ها مراقبت کرده و بدانند بدون توجه به مقررات نمی‌توان مسئله‌ای را بیان کرد.

از ارتش قدردانی میکنم

روحانی در ادامه به ۲۹ فروردین و روز ارتش اشاره کرد و گفت: همه ساله در ۲۹ فروردین در کنار مرقد حضرت امام رژه نیروهای مسلح برگزار می شد امسال این کار به خاطر شرایط بهداشتی که مورد نیاز کشور است، امکان پذیر نیست.

وی افزود: البته بیانیه‌ای را در این زمینه صادر می‌کنم و لازم می‌دانم که از ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین سایر نیروهای مسلح تشکر و قدردانی کنم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها