چین

بررسی ها نشان می دهد که در شاخص های کلان اقتصادی چین، فاکتورهای رشد مشاهده می شود و به نظر می رسد چین از پیک بحران کرونا عبور کرده باشد که این موضوع می تواند عامل دلگرمی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کامودیتی در دنیا باشد.

به گزارش «کالاخبر»، اقتصاد چین در سه ماه اول ۲۰۲۰ رشد منفی اقتصادی ۶.۸%- داشته که بدترین عملکرد تاریخ این کشور (از زمان تعریف شاخص GDP سال ۱۹۹۲) است.

وضعیت سرمایه گذاری در ماه مارس نیز همچنان کاهشی بوده و شاخص کالاهای خرده فروشی به مشتریان نهایی (RetailSales) نیز افت داشته است.

در این میان اما روزنه های رشد دوباره تولید در شاخص ها مشاهده می شود. در بازار کامودیتی با وجود عملکرد بدتر از انتظار اقتصاد چین در سه ماه اول امسال، نشانه های بهبود قابل مشاهده است. شاخص PMI این کشور در ماه گذشته به بالای مرز ۵۰ رسیده که نشان از راه اندازی مجدد تولید بوده و می تواند GDP را با خود بالا بکشد. به علاوه نرخ بیکاری نیز از ۶.۲% به ۵.۹% کاهش یافته و فروش خودرو نیز ۴۰۰% رشد ماهانه داشته است.

با این تفاسیر به نظر می رسد چین از پیک بحران کرونا عبور کرده باشد که این موضوع می تواند عامل دلگرمی سرمایه گذاران و تولیدکنندگان کامودیتی در دنیا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها