• ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر: 39528
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۲۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۸ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای رشد منفی اقتصاد چین و کاهش سریع ظرفیت ذخیره نفت خام آمریکا خوش بینی ناشی از دستورات ترامپ برای بازگشایی اقتصاد آمریکا را تحت الشعاع قرار داده است، قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد افزایش و قیمت نفت خام آمریکا شاهد کاهش بود.

در این هفته حتی اعلام توافق اوپک پلاس برای کاهش حدودا ۱۰ میلیون بشکه ای تولید نفت نیز نتوانست روند تضعیف قیمت نفت را متوقف کند. قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۲۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۰ سنت معادل ۲ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۳ سنت رسید.

در عین حال قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می شاهد افت شدیدتری بود و با یک دلار و ۶۰ سنت معادل ۸.۱ درصد افت به ۱۸ دلار و ۲۷ سنت رسید.

در این هفته قیمت نفت برنت حدودا ۱۱ درصد و قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می حدود ۲۰ درصد افت داشت.

دولت چین روز گذشته اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۶.۸ درصد کوچک شده که شدیدترین افت از زمان آغاز ثبت آمارهای رشد اقتصادی این کشور در سال ۱۹۹۲ میلادی بوده است. اما عاملی که تا حدی موجب ترمیم قیمت ها شد، طرح های دولت آمریکا برای بازگشایی تدریجی تعطیلی های ناشی از کرونا در ایالت های مختلف بود.

خبر دیگری که مانع از افت بیشتر قیمت ها شد، اعلام تعطیلی ۶۶ سکوی حفاری نفتی در آمریکا بود که تعداد سکوهای فعال در این کشور را به پایین ترین تعداد از اکتبر ۲۰۱۶ یعنی ۴۳۸ سکو رساند. با این وجود به دلیل افت ۳۰ درصدی تقاضا، کاهش تولیدهای داوطلبانه و غیرداوطلبانه کشورها تاکنون نتوانسته افت شدید تقاضا را جبران کند و قیمت ها همچنان در ارقامی بسیار پایین باقی مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها