• ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
  • کد خبر: 39597
اوپک

بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس، قرار است اوپک تولید خود را به ۲۰.۵ میلیون بشکه در روز برساند و این در حالی است که تولید این اعضای این سازمان در ماه مارس بیش از ۲۸.۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

به گزارش «کالاخبر»؛توافق کاهش تولید اوپک پلاس شامگاه یکشنبه نهایی شد تا در مجموع ۹.۷ میلیون بشکه از تولید خود را برای تعادل قیمت از بازار خارج کند.

این توافق تاکید کرده که سهم اعضای اوپک از کاهش تولید بر اساس تولید اکتبر سال ۲۰۱۸، کاهشی ۶ میلیون بشکه‌ای خواهد بود. کاهشی که حدود ۲.۵ میلیون بشکه آن بر عهده عربستان است و دیگر کشورهای اوپک ، ۳.۵ میلیون بشکه از تولید خود را کم می کنند.

در حالی کاهش ۶ میلیون بشکه ای برای اوپک در این توافق در نظر گرفته شده که اعضای اوپک در ماه مارس بیش از ۲۸.۶ میلیون بشکه نفت تولید کرده اند و آمارها نشان می دهد تولید این کشورها در ماه آوریل بیش از این مقدار است. بنابراین اگرچه بر اساس تولید ماه اکتبر سال ۲۰۱۸، ۶ میلیون بشکه از تولید اوپک کم می شود اما در عمل بیش از ۸ میلیون بشکه از نفت تولیدی این کشورها از بازار خارج خواهد شد.

به طور مثال عربستان که قرار است از ابتدای ماه می، ‌تولید نفت خود را به ۸.۵ میلیون بشکه در روز برساند، در آوریل بیش از ۱۲.۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده است و این بدان معنا است که عربستان ۴ میلیون بشکه کاهش تولید خواهد داشت.

امارات نیز که در ماه مارس روزانه ۳.۵ میلیون بشکه نفت تولید کرده، قرار است با توجه به تولید ماه اکتبر سال ۲۰۱۸، بیش از ۷۲۲ هزار بشکه از تولید روزانه خود کم کند. بر اساس آمار تولید امارات از ابتدای ماه می میلادی به ۲.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید و این نشان می دهد کاهش تولید امارات در عمل به جای ۷۲۲ میلیون بشکه، ‌بیش از یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

وضعیت کویت نیز به همین صورت است. کویت ۲.۸ میلیون بشکه در روز در ماه مارس تولید کرده و در ابتدای می تولید خود را به ۲.۱ میلیون بشکه در روز می رساند که کاهش بیش از رقم ۶۴۱ میلیون بشکه ای است برای کویت در نظر گرفته شده است.

این اعداد پرده از راز صحبت های وزیر انرژی عربستان بر میدارد که اعلام کرده بود اگر چه عربستان،‌کویت و امارات در توافق کاهش تولید سهمی بیش از ۴ میلیون بشکه دارند اما در واقعیت حدود ۲ میلیون بشکه دیگر نیز از تولید خود را کم خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها