• ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 39682
نفت

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می امروز با ۳۸ دلار و ۷۳ سنت افزایش به یک دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، نفت در بازارهای جهانی پس از منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا در روز دوشنبه امروز تا حدودی ترمیم و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت مجددا مثبت شد، اما به دلیل تداوم نگرانی ها در مورد تقاضای پایین و شیوع کرونا رشد قیمت محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه می امروز با ۳۸ دلار و ۷۳ سنت افزایش به یک دلار و ۱۰ سنت رسید. در پایان معاملات دیروز قیمت نفت خام آمریکا به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت رسیده بود. قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن امروز با ۴۹ سنت معادل ۱.۹ درصد رشد به ۲۶ دلار و ۶ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «سقوط تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد تا بازگشایی اقتصاد آمریکا کندتر شود.قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن توانسته در سطح ۲۰ دلار باقی بماند و پس از سقوط دردناک قیمت نفت خام تحویل ماه می در جلسه قبل، نفت تحویل ماه ژوئن امروز شاهد اندکی رشد بوده است.»

محدودیت های مسافرتی و قرنطینه گسترده شهرها برای جلوگیری از شیوع کرونا موجب افت ۳۰ درصدی تقاضا برای نفت شده است. این وضعیت سبب شده تا پیدا کردن مخازن ذخیره نفت برای تولید کنندگان دشوار شود و آنها حاضر شوند برای عرضه نفت خود حتی به مشتریان پول پرداخت کنند.

ظرفیت مخازن اصلی ترین مرکز ذخیره نفت خام امریکا در اوکلاهاما که محل تحویل نفت وست تگزاس اینترمدییت است احتمالا در طی هفته های آینده پر خواهد شد.

مایکل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس در سیدنی گفت: «امروز کاملا روشن شده که یک موضوع بسیار مهم مازاد عرضه نفت در آمریکا و نبود ظرفیت ذخیره نفت است.» موسسه ای ان زد هم گفته حتی توافق کاهش تولید اوپک پلاس نخواهند توانست در کوتاه مدت وضعیت بازار را بهبود ببخشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها