طلا

در حالی که تحت تاثیر نوسانات شدید بازار نفت، بازارهای بورس با وضعیتی شکننده مواجه است و این موضوع تاثیر ناشی از تقویت ارزش دلار را خنثی کرده است، قیمت طلا روز چهارشنبه نوسان چندان زیادی را شاهد نبود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد کاهش به ۱۶۸۵ دلار و ۱۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا امروز با ۱.۱۸ درصد رشد به ۱۷۰۷ دلار و ۷۰ سنت رسید. در جلسه قبل قیمت طلا شاهد افت ۲ درصدی بود زیرا به دلیل افت قیمت نفت و زیان های وارده به سرمایه گذاری ها در سایر دارایی ها، سرمایه گذاران تلاش کردند با نقد کردن دارایی های طلای خود زیان هایشان را جبران کنند.

سقوط بی سابقه قیمت نفت آمریکا موجب شده تا نفت به عنوان یک کالای قابل اتکا عملا به کالایی بی ارزش بدل شود و ابراز نگرانی تحلیلگران نسبت به افت شدیدتر اقتصاد جهانی طی ماه های آینده موجب شده تا سرمایه گذاران خود را برای سقوط قیمت بسیاری از دارایی ها آماده کنند.

سنای آمریکا روز سه شنبه به شکلی اجماعی یک بسته کمک مالی ۴۸۴ میلیارد دلاری را برای حمایت از اقتصاد این کشور و بیمارستان های درگیر ویروس کرونا به تصویب رساند و این لایحه را برای تصویب نهایی در اواخر هفته به مجلس نمایندگان ارسال کرد.

در پی اعمال مقررات قرنطینه و کاهش رفت و آمدها، میزان فروش خانه در آمریکا در ماه مارس بیشترین کاهش را در طی ۴ سال و نیم گذشته تجربه کرده است. در همین حال بر اساس آمارهای جدید منتشر شده، میزان واقعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در انگلیس بیش از ۴۰ درصد بالاتر از آمارهای روزمره ای است که دولت این کشور تا دهم آوریل منتشر کرده است.

روسای صندوق بین المللی پول، مکانیزم ثبات اروپایی و دیگر نهادهای مالی منطقه ای دیروز توافق کردند که برای کاهش اثرات اقتصادی و مالی ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها