• ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
  • کد خبر: 39802
طلا

برداشت سودهای سرمایه گذاران موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه کاهشی شود، هرچند تداوم نگرانی ها از چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی و بسته های محرک مالی بانک های مرکزی جهان سبب شد تا افت قیمت فلز زرد ناچیز باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، برداشت سودهای سرمایه گذاران موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه کاهشی شود، هرچند تداوم نگرانی ها از چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی و بسته های محرک مالی بانک های مرکزی جهان سبب شد تا افت قیمت فلز زرد ناچیز باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا روز جمعه را با ۰.۰۵ درصد کاهش به پایان برد و به رقم ۱۷۲۹ دلار و ۶۰ سنت رسید، اما در مجموع معاملات هفتگی شاهد افزایش قیمت بیش از ۲ درصدی بود. قیمت فلز زرد برای تحویل در ژوئن ۲۰۲۰ در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۰.۵۶ درصد کاهش به ۱۷۳۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسیده بود.

تای وونگ رئیس بخش داد و ستد فلزات پایه و گرانبهای شرکت بی ام او در این باره گفت:‌«شاهد کاهش نسبی قیمت ها به دلیل برداشت سود سرمایه گذاران هستیم، اما قیمت ها همچنان در نزدیکی رقم های بالا باقی مانده زیرا به دلیل آینده نامعلوم اقتصاد جهانی سرمایه گذاران خرد و شرکتی به صورت مداوم در حال خرید طلا هستیند.»

تزریق بسته های عظیم کمک مالی از سوی بانک های مرکزی به اقتصادهای ملی نیز در رشد قیمت طلا موثر بوده است. مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته یک بسته کمک مالی ۴۸۴ میلیارد لاری را به تصویب رساند. رهبران اتحادیه اروپا هم با یک بسته نجات فوری حدودا ۵۰۰ میلیارد یورویی موافقت کردند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازارطلا به نزدیکی بالاترین رقم ۷ سال گذشته رسیده و قیمت طلا به یورو بالاترین رقم تاریخ خود یعنی ۱۶۱۲.۳۹ یورو را به ثبت رسانده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت پالادیوم دیروز با ۲.۲ درصد جهش به ۲۰۲۳ لار و ۷۹ سنت رسید اما در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در طی یک ماه گذشته باقی ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها