بورس

برخلاف دیگر بورس‌های جهانی، بورس آمریکا صعودی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، در شرایطی که ویروس کرونا روز به روز در سطح جهان پیشروی می‌کند و شمار مبتلایان و قربانیان در جهان کماکان رو به افزایش است، تلاش ها برای یافتن واکسن کرونا بیش از پیش شدت گرفته است.  

پس از آن که برخی از منابع خبری از بهبود شمار بالایی از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستانی در شهر شیکاگو پس از استفاده از یک داروی جدید خبر داده‌اند، اکنون واحد تحقیقات دارویی دانشگاه آکسفورد از آزمایش یک داروی جدید بر روی دو انسان پس از طی کردن موفق مراحل ابتدایی خبر داده است. در صورتی که نتایج آزمایشات موفق باشد، حدود شش ماه برای تولید محدود واکسن زمان لازم خواهد بود.  

در آسیا پیش بینی می شود رشد اقتصادی کشورها برای نخستین بار در طول ۶۰ سال اخیر وارد محدوده منفی شود. در چین بخش بزرگی از فعالیت‌های تولیدی در استان‌های مختلف از سر گرفته شده اما رشد اقتصادی سه ماهه نخست امسال برای نخستین بار در نیم قرن اخیر منفی شده است. کره جنوبی نیز اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه منتهی به مارس به منفی ۱.۴ درصد رسیده است.  

کریستین لاگارد،  رئیس بانک مرکزی اروپا نسبت به کوچک شدن ۱۵ درصدی اندازه اقتصاد اروپا در نتیجه شیوع کرونا هشدار داده است. در شرایطی که مشخص نیست بازگشت به کار چه زمانی عادی خواهد شد، رشد اقتصادی کشورهای اروپایی به ویژه در اقتصادهای بزرگ تر با کاهش محسوس مواجه شده است؛ به ویژه در ایتالیا که اکنون میزان تولیدات صنعتی به کمترین سطح خود در طول ۱۱ سال اخیر رسیده و طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول اقتصاد این کشور حدودا یک دهم نسبت به اندازه سال قبل خود کوچکتر خواهد شد.

استن شیپلی، تحلیل گر اقتصاد کلان در موسسه " ورکر ای اس ای" گفت: سرمایه گذاران نسبت به تداوم شیب نزولی بیماری امیدوار شده اند اما تا زمانی که اقتصادها به طور کامل بازگشایی نشوند، از ثبت جهش های بزرگ خبری نخواهد بود.  

هانا اندرسون، کارشناس ارشد بازار در بانک ' جی پی مورگان' گفت: کرونا کماکان اصلی ترین موضوع مورد توجه معامله گران است و هنوز زمان برگشت به وضعیت قبل از بحران مشخص نیست. در نتیجه یک روز شاخص صعودی شدن و روز دیگر شاهد نزولی شدن بازارها هستیم.  

بورس آمریکا

در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۱.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۳ هزار و ۷۷۵.۲۷ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۳۹ درصد صعود تا سطح ۲۸۳۶.۷۴ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با جهش ۱.۶۵ درصدی در سطح ۸۶۳۴.۵۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۵۷۵۲.۲۳ واحد بسته شد.

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۱.۶۹ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۰ هزار و ۳۳۶.۰۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۱.۳ درصدی در سطح ۴۳۹۳.۳۲ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۹۷ درصد پایین رفت و به ۶۶۱۳.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۸۶ درصدی تا سطح ۱۹ هزار و ۲۶۲  واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۶۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۸۳۱.۳۱ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" ریزش ۰.۸۶ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۷۹۶.۹۷  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۴۹ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۲۴۲.۶۰ واحدی به کار خود خاتمه داد.  در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها