• ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
  • کد خبر: 39989
مس

شیلی همچنان برترین تولیدکننده و در عین حال بزرگ ترین دارنده ذخایر مس دنیا است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS، میزان تولید جهانی مس از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۸ میلادی با افت جزئی به ۲۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ کاهش یافت. طی این مدت، شیلی با وجود کاهش تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی(۵ میلیون و ۸۳۰ هزار تن) با تولید ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن مس همچنان در صدر تولیدکنندگان جهانی این فلزسرخ قرار گرفت.

فاصله پرو با شیلی

سپس پرو با فاصله بسیار نسبت به شیلی با تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فلزسرخ توانست کماکان به عنوان دومین کشور تولیدکننده مس جهان در سال ۲۰۱۹ میلادی به ثبت رسد. این در حالی است که میزان تولید مس در پرو نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی(تولید۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تن) باکاهش همراه بود.

طی مدت یادشده، چین سومین تولیدکننده برتر جهان بود که توانست تولید مس خود را از یک میلیون و ۵۹۰ هزارتن در سال ۲۰۱۸ میلادی به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال گذشته افزایش دهد. کنگو و ایالات متحده آمریکا نیز هریک با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن فلزسرخ در رتبه چهارم جهان ایستادند.

بیشترین ذخایر مس جهان در شیلی

ذخایر جهانی مس در سال ۲۰۱۹ میلادی ۸۷۰ میلیون تن اعلام شده است که از این میزان شیلی با ۲۰۰ میلیون تن ذخایر این فلزسرخ در صدر جهان ایستاد.پس از آن، استرالیا و پرو هریک با ۸۷ میلیون تن در رتبه دوم ذخایر مس جهان قرار گرفتند.

روسیه نیز سومین کشور غنی از ذخایر این فلزسرخ است که ۶۱ میلیون تن از ذخایر مس جهان را در اختیار دارد. همچنین مکزیک با ۵۳ میلیون تن و ایالات متحده آمریکا با ۵۱ میلیون تن ذخایر مس به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم جهان قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها