• ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 40033
نفت

پس از آنکه میزان ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از حد انتظار افزایش یافت و همزمان با اقدام برخی کشورهای اروپایی و شهرهای آمریکا برای کاهش محدودیت های قرنطینه ای امیدها به افزایش تقاضا بیشتر شده، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه میزان ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از حد انتظار افزایش یافت و همزمان با اقدام برخی کشورهای اروپایی و شهرهای آمریکا برای کاهش محدودیت های قرنطینه ای امیدها به افزایش تقاضا بیشتر شده، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود و بخشی از کاهش قیمت های این هفته را جبران کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن امروز با ۶۵ سنت معادل ۳.۱۸ درصد رشد به ۲۱ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت برنت دیروز هم ۲.۳ درصد رشد داشت. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئن امروز با یک دلار و ۵۹ سنت معادل ۱۲.۸۸ درصد رشد به ۱۳ دلار و ۹۳ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در طی ۲ روز ابتدایی هفته جاری ۲۷ درصد کاهش یافته بود.

بر اساس گزارش انستیتوی نفت آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۴ آوریل با ۱۰ میلیون بشکه افزایش به ۵۱۰ میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار افزایش ۱۰.۶ میلیون بشکه ای را داشتند.

لاچلان شاو، تحلیلگر بانک ملی استرالیا در ملبورن گفت: «این خبر نسبتا خوبی محسوب می شود و بدان معناست که مخازن ذخیره نفت احتمالا در آمریکا با سرعتی که قبلا پیش بینی می شد پر نخواهند شد.» بازار در انتظار انتشار آمارهای رسمی ذخایر نفت آمریکا در روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور است.

در حالی که ظرفیت مخازن ذخیره نفت به سرعت در حال پر شدن است، برآورد موسسه ریستاد انرژی نشان می دهد که کاهش تولید تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در ماه های می و ژوئن به ۳۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این در حالی است که کشورهای اوپک گروه اوپک پلاس هم از ابتدای ماه می حدود ۱۰ درصد از تولید جهانی نفت را کاهش خواهند داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها