• ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
  • کد خبر: 40048
دلار

ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در جریان معاملات چهارشنبه، روند صعودی دلار متوقف شد و بسیاری از ارزها در برابر اسکناس سبز در موقعیت صعودی قرار گرفتند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با افت ۰.۴ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۶۹۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۸ دلار اعلام شد.  

اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی در حال بررسی گزینه‌های موجود برای فرار از رشد اقتصادی منفی هستند و نخست وزیر ایتالیا با بحرانی خواندن شرایط اقتصادی منطقه یورو خواستار تسریع در تهیه بسته نجات شده است. هر چند سران اروپایی بر سر ایجاد یک بسته نجات یک تریلیون یورویی به توافق رسیدند اما اختلاف بر سر جزییات آن باعث شد تا اجرایی شدن آن تا تابستان به تعویق بیافتد.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود  ۰.۴۹ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۴۷ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۵ درصد بالا رفت اما با ماندن در کانال ۱.۰۸ به ۱.۰۸۵ دلار رسید.

کارل شاموتا، تحلیل گر بازار در موسسه کمبریج گلوبال پیمنتس گفت: رهبران اروپایی بار دیگر نتوانستند به یک وحدت نظر بر سر چگونگی مقابله با کرونا دست یابند و این مساله باعث سرخوردگی معامله‌گران نسبت به یورو خواهد شد چرا که احیای مجدد اقتصاد اروپا با توجه به تعلل های صورت گرفته احتمالا بیش از احیای اقتصاد آمریکا به طول خواهد انجامید.  

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۶۷ درصد کاهش به ۱۰۶.۵۲۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۲۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۵ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها