13547_orig.jpg

معاملات محصولات پلیمری روز گذشته با افزایش تقاضا برای پی وی سی ها دنبال شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نگاهی به آمار معاملات تالار پتروشيمی بورس كالای ايران نشان مي دهد، ديروز پلی اتیلن های سبک فیلم، پلی استایرن های معمولی و مقاوم، برخی از گریدهای پلی اتیلن های ترفتالات و برخی از گریدهای شازند و امیرکبیر با رونق خریداری شدند.

به این ترتیب پی وی سی گرید ۵۷ آبادان که به صورت سلف و با حجم ۶۰۰ تن عرضه شده بود، ۱۰۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۷۲۲ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۸۷۹ تومان رقم خورد.

گرید ۷۰ این مجتمع نیز به میزان ۶۰۰ تن و با تقاضای ۸۲۰ تنی روبه رو شد، میانگین قیمت خرید این کالا هم ۲ هزار و ۸۲۳ تومان رقم خورد.

پی وی سی گرید ۶۵ پتروشیمی غدیرهم به میزان ۲۰۰۰ تن عرضه و ۵۹۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۴۷۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۳۶ تومان رقم خورد.

عرضه گرید ۶۵ پتروشیمی بندرامام هم ۵۰۱۶ تن و به صورت سلف بود که ۱۱۶۸۲ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۴۷۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۹۹۹ تومان رقم خورد.

به گفته کارشناسان بازار، کمبود عرضه پی وی سی ها به دلیل مشکلات مجتمع های تولیدکننده از دلایل رشد تقاضا برای این کالاها محسوب می شود.

علاوه بر پی وی سی ها، پلی اتیلن های سبک فیلم پتروشیمی بندرامام هم با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شدند، به طوری که گرید ۰۰۷۵ به میزان ۱۰۰۰ تن عرضه و ۳۲۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۱۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۹۹ تومان رقم خورد.

گرید ۰۲۰ این مجتمع هم ۱۰۰۰ تن عرضه و ۲۶۹۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۶۱۵ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۸۰۷ تومان بود.

برخی از گریدهای پلی اتیلن های ترفتالات و همچنین پلی استایرن انبساطی ۲۰۰ هم با رقابت از سوی معامله گران روبه رو شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها