نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که اوپک و متحدانش روز جمعه رسما کاهش تولید بی سابقه خود جهت به توازن رساندن بازار را آغاز کردند قیمت نفت خام آمریکا دیروز شاهد رشد ۵ درصدی بود و نفت برنت هم به بالای ۲۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی اولین رشد هفتگی در طی ۴ هفته گذشته را به ثبت رساند.

در ماه آوریل، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به پایین ترین رقم تاریخ خود رسید و برای اولین بار قیمت های منفی را تجربه کرد. این در حالی بود که قیمت نفت برنت به دلیل افت شدید تقاضا و بالا رفتن تولید نفت اوپک و سایر متحدانش به پایین ترین رقم حدود ۲۱ سال گذشته رسید.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات تحویل ماه ژوئن روز پنجشنبه در قیمت ۲۵ دلار و ۲۷ سنت به کار خود پایان داد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا که اوایل دیروز به بالای ۲۰ دلار رسیده بود، در پایان معاملات روز گذشته با ۹۴ سنت معادل ۵ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۷۸ سنت رسید.

قیمت نفت برنت پس از ۳ هفته متوالی کاهش شاهد رشد هفتگی حدودا ۲۳ درصدی بود و نفت خام آمریکا نیز رشد هفتگی حدودا ۱۷ درصدی را تجربه کرد.

قیمت نفت خام آمریکا پس از آن رشد داشت که شرکت های نفتی آمریکایی تعداد سکوهای حفاری خود را برای هفتمین هفته متوالی کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به پایین ترین رقم از ژوئن ۲۰۱۶ یعنی ۳۲۵ سکو رساندند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و دیگر تولیدکنندگان توافق کرده اند که از ابتدای ماه می یعنی دیروز تولید روزانه نفت خود را ۹.۷ میلیون بشکه کاهش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها