دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد ظرفیت واگذاری‌های دولت گفت: در حال حاضر مجموع دارایی‌های دولت نزدیک به هفت هزار هزار میلیارد تومان است و برآورد اولیه ما این است که می‌توانیم ۲۰ درصد آن یعنی ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن را واگذار کنیم البته اگر ارزش آن را بروز کنیم حتما این عدد بزرگتر می‌شود؛ به خصوص قرار است که بورس املاک و مسکن راه‌اندازی کنیم و املاک دولت را در آنجا عرضه کنیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست با بخش خصوصی در مورد تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: این جلسه برای این منظور بود تا از بخش خصوصی دعوت کنیم تا در بازار سرمایه حضور داشته باشند، تا هم تامین مالی صورت بگیرد و هم پاسخی برای سرمایه‌گذاران باشد. بنابراین بسیاری از بخش خصوصی برای حضور در این بازار اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: در حال حاضر مجموع دارایی‌های دولت نزدیک به هفت هزار هزار میلیارد تومان است و برآورد اولیه ما این است که می‌توانیم ۲۰ درصد آن یعنی ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان آن را واگذار کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر بخش خصوصی جلسه‌ای با شرکت‌های بزرگ خواهیم داشت، دولت اعم از همه نهادهای عمومی دولتی برنامه وسیعی در این مورد دارد و مذاکراتی هم با شرکت‌هایی صورت گرفته که قابلیت بالایی جهت عرضه در بازار سرمایه دارند.

وی در مورد عرضه اولین صندوق ای.تی.اف گفت: امروز ثبت نام اولین صندوق شروع می‌شود و تلاش می‌کنیم در نیمه اول سال حداقل دو صندوق دیگر را عرضه کنیم. همچنین در حال آماده سازی برای واگذاری سه یا چهار شرکت بزرگ هستیم، بنابراین دولت برنامه وسیعی برای عرضه اولیه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که وارد بازار سرمایه می‌شوند حتما با مطالعه و مشاوره تصمیم بگیرند یعنی شتاب‌زده نباشد. عرضه‌های ما استمرار خواهد داشت و حمایت مقامات عالی را داریم، بنابراین نباید سرمایه‌گذاران سهام‌هایی که قبول ندارند را خریداری کنند. باید توجه داشت که در بازار سرمایه نمی‌توان ریسک را حذف کرد اما می‌توان با مطالعه و  مشاوره آن را مدیریت کرد.

دژپسند در مورد آزادسازی سهام عدالت نیز گفت: وقتی مقام معظم رهبری آزادسازی آن را بر عهده شورای عالی بورس می‌گذارد نشان می‌دهد که این بازار در نظام اقتصادی کشور مطمئن است. اما باید تلاش کنیم حواشی آن را کاهش دهیم و ورود به آن نیازمند تدبیر و مشاوره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها