آتی

در جریان معاملات هفته گذشته، معامله گران نزدیک به ۲۴۰ هزار قرارداد آتی را به ارزشی بیش از ۲۱۹۳ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال منعقد شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی هفته ای که گذشت معامله گران تعداد ۱۲۱ هزار و ۶۵۶ قرارداد آتی زعفران نگین را برای تحویل در شهریور ۹۹ منعقد کردند. ارزش این معاملات در حالی به بیش از ۱۱۱۶ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال رشد کرد که سهم این سررسید معاملاتی در دو بخش حجم و ارزش کل معاملات هفتگی بازار آتی ۵۱ درصد بود تا نماد مذکور یکه تاز بازار آتی باشد.

بیش از ۸۸ هزار و ۳۵۰ قرارداد آتی زعفران نگین نیز با دوره تحویل تیر ۹۹ به ارزشی بیش از ۷۵۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال منعقد شد و به ترتیب سهم ۳۷ و ۳۴ درصدی از حجم و ارزش کل معاملات هفتگی در اختیار نماد مذکور قرار گرفت.

همچنین تعداد ۲۵ هزار و ۴۴۴ قرارداد آتی قرارداد زعفران نگین نیز با زمان سررسید اردیبهشت ماه جاری در حالی منعقد گردید که ارزش ۲۰۱ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریالی را در پی داشت.

به این ترتیب، ۹۸ درصد حجم و ۹۴ درصد از ارزش کل معاملات این هفته در سیطره سه سررسید قرارداد آتی زعفران نگین قرار گرفت.

معامله گران در سه سررسید اردیبهشت، تیر و شهریور قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ۳۶۲۵ قرارداد را به ارزشی بیش از ۷۷ میلیارد ریال منعقد کردند.

حجم معاملات قرارداد آتی پسته برای تحویل در دو سررسید خرداد و مرداد ۹۹ در مجموع به ۱۱۴۵ قرارداد منعقده رسید و ارزش بیش از ۹۹ میلیارد ریال را در پی داشت.

در تک نماد معاملاتی قرارداد آتی زیره سبز برای تحویل در خرداد ماه امسال نیز ۱۷ قرارداد به ارزشی حدود ۵۶۴ میلیون ریال منعقد گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها