• ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
  • کد خبر: 40384
پتروشیمی

صنایع پتروشیمی قاره سبز با توجه به شرایط تقاضا برای محصولات پلاستیکی از بخش پالایشگاهی که به دلیل تداوم قرنطینه با کمبود تقاضای شدید روبه‌رو هستند، وضع بهتری دارند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری پلاتس، برخلاف شرکت‌های پالایشگر اروپایی که به دلیل کاهش تقاضای شدید برای نفت خام و سوخت به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در سراسر جهان، تولید خود را کاهش داده‌اند، صنایع پتروشیمی این قاره به دلیل تداوم خرید پلاستیک برای تجیهزات محافظتی و پزشکی و ظروف غذای یکبار مصرف، روند تولید خود را حفظ کرده‌اند.

شرکت اتریشی اوام‌وی در ماه آوریل اعلام کرد که به دلیل افت تقاضا برای سوخت هوایی (سوخت جت) تمرکز خود را بر افزایش تولید محصولات پتروشیمی گذاشته است.

در حالی که شرکت اوام‌وی ناچار شد در حاشیه‌ سود پیش‌بینی شده بخش پالایشی خود برای  سال ۲۰۲۰ میلادی بازنگری کند، برآورد خود درباره حاشیه سود تولید محصولات پتروشیمی را بهبود بخشید.

شرکت فرانسوی توتال همچنین هفته گذشته در گزارش مربوط به سه ماه نخست سال جاری میلادی خود اعلام کرد که پالایشگاه‌های این کشور در سراسر اروپا ظرفیت بهره‌گیری از تولید خود را به حدود ۶۰ درصد رسانده است.

توتال اعلام کرد: بر خلاف این شرایط، تقاضا برای محصولات پلاستیکی بخش پتروشیمی این شرکت را که از بحران شیوع ویروس کرونا تاثیر نپذیرفته، بهبود بخشیده است.

این شرکت فرانسوی ادامه داد: به مدد انعطاف‌پذیری واحدهای کراکر بخار، مجتمع‌های پتروشیمی‌های توتال در اروپا می‌توانند از قیمت پایین نفتا و اتان سود ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها