• ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 40437
دلار

شاخص دلار مجددا به مدار صعودی بازگشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، هر  چند که نرخ بیکاری عجیب و کم سابقه آمریکا در ماه آوریل باعث شده است تا معامله گران با احتیاط بیشتری نسبت به خرید اسکناس بز اقدام کنند اما کاهش شمار قربانیان کرونا در آمریکا به نصف روزهای اوج، خبر بسیار خوبی محسوب می شود. از سوی دیگر شمار دیگری از کشورها نظیر نیوزلند و ژاپن اعلام کرده اند محدودیت های رفت و آمد را کاهش خواهند داد هر چند در انگلیس نخست وزیر این کشور گفته است هنوز برای عادی دانستن وضعیت خیلی زود است.  

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با صعود ۰.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۹۰۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹ دلار اعلام شد.  

با تداوم بسته ماندن کسب و کارها، آمارهای رشد به طرز کم سابقه‌ای همه را ناامید می‌کنند؛  در آمریکا برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال منفی شد که این رشد منفی ۴.۸ درصدی از زمان رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ تاکنون بی سابقه بوده است. با این حال رییس بانک مرکزی آمریکا نسبت به بازگشت اقتصاد به سطح اولیه ثبات در آینده ای نزدیک ابراز امیدواری کرده است.  

اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی در حال بررسی گزینه‌های موجود برای فرار از رشد اقتصادی منفی هستند و نخست وزیر ایتالیا با بحرانی خواندن شرایط اقتصادی منطقه یورو خواستار تسریع در تهیه بسته نجات شده است. هر چند سران اروپایی بر سر ایجاد یک بسته نجات یک تریلیون یورویی به توافق رسیدند اما اختلاف بر سر جزییات آن باعث شد تا اجرایی شدن آن تا تابستان به تعویق بیافتد.  

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با افت ۰.۱ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۳۹ دلار مبادله شد. یورو ۰.۴۳ درصد پایین رفت و با عقب نشینی به کانال ۱.۰۸  به ۱.۰۸۳۵ دلار رسید.

کریگ ارلام - تحلیلگر بازار در موسسه اواندا - گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش میل معامله گران به خرید دارایی های پرریسکتر با توجه به کاهش سرعت شیوع بیماری بوده‌ایم و این میتواند بر روی نرخ برابری دلار و دیگر ارزهای امن مقابل سایر ارزها تاثیر زیادی داشته باشد.  

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۵۲ درصد افزایش به ۱۰۷.۱۹۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۲۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۸۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها