Capture12.PNG

در بازارهای آسیا، افت قیمت ین ژاپن موجب رونق صادرات در این کشور شد در حالی که گمانه زنی ها در خصوص ابقاء بریتانیا در اتحادیه اروپا پررنگ تر شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته با روند نوسانی همراه شدند در حالی که بازارهای آمریکا وارد مدار منفی و بازارهای آسیایی وارد کانال مثبت شدند.

در بازارهای آسیا، افت قیمت ین ژاپن موجب رونق صادرات در این کشور شد در حالی که گمانه زنی ها در خصوص ابقاء بریتانیا در اتحادیه اروپا پررنگ تر شده است.

در این بازار، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۷ درصدی معامله شد در حالی که شاخص تاپیکس ژاپن افزایش ۰.۸ درصدی داشت و بورس هنگ کنگ نیز با رشد ۰.۹ درصدی شاخص اصلی معاملات را به پایان برد.

در ادامه، شاخص کاسپی کره جنوبی رشد ۰.۱ درصدی را از خود به جای گذاشت، تایوان با افزایش ۰.۹ درصدی شاخص اصلی مواجه شد، اس اند پی استرالیا ۰.۳ درصد رشد کرد، نیوزلند با رشد ۰.۶ درصدی شاخص اصلی معاملات را به پایان برد و شاخص اصلی بورس سنگاپور هم ۰.۱ درصد افزایش را شاهد بود.

در این بازارها، قیمت سهام شرکت تویوتا موتور با رشد ۲.۷ درصدی معامله شد در حالی که میزان صادرات این محصول با توجه به کاهش قیمت ین، افزایش یافت.

اما در بازارهای اروپایی، رشد قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی موجب افزایش شاخص ها در این منطقه شد  .

انتخابات پرچالش بریتانیا در خصوص باقی ماندن این کشور در حوزه اتحادیه اروپا، و امید سرمایه گذاران در این کشور به خروج بریتانیا از این حوزه موجب رشد شاخص ها در اروپا شد .

در این بازارها هم، شاخص استاکس با رشد ۱.۴ درصدی معاملات را به پایان برد در حالی که صنایع بانکی و خدمات مالی تأثیر مثبت ۲.۷ درصدی را در این متغیر از حود به جای گذاشتند.

در میان بانک ها، بانکو کامرشیال در پرتغال با رشد ۶.۱ درصدی قیمت سهام همراه شد در حالی که بانکو پاپیولر میلان توانست رشد ۹.۸ درصدی قیمت سهام را به ثبت رساند و دویچه بانک آلمان نیز ۵.۲ درصد مثبت شد.

در دیگر بازارهای این منطقه،شاخص فوتسی با رشد ۱.۱ درصدی همراه شد در حالی که داکس آلمان رشد ۰.۸ درصدی را از آن خود کرد و شاخص کک فرانسه نیز ۰.۹ درصد افزایش یافت.

اما در بازار آمریکا، عقب نشینی سرمایه گذاران از بازارهای سهام موجب کاهش میزان معاملات در این کشور شد و شاخص اس اند پی را با بیشترین میزان کاهش در یک هفته گذشته رو به رو کرد.

در این بازار هم شاخص داوجونز و اس اند پی با کاهش ۰.۳ درصدی رو به رو شدند در حالی که شاخص نزدک افت ۰.۹ درصدی را به ثبت رساند.

 

 منبع: سنا

                                                                               

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها