مس

معدنکاران بزرگ شیلی طی مارس ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد تولید مس بودند. تولید فلز سرخ درکودلکو نیز با ۱۴.۸ درصد رشد به ثبت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو،  معدنکاران بزرگ شیلی طی مارس ۲۰۲۰ میلادی شاهد رشد تولید مس بودند.تولید فلز سرخ در شیلی ، بزرگترین تولیدکننده مس جهان، طی مارس سال جاری میلادی به ۴۹۴ هزار و ۷۰۰ تن رسید که رشد ۴.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می دهد.

تولید مس شرکت دولتی کودلکوCodelco شیلی، بزرگترین شرکت معدنکار مس جهان، در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی با رشد ۱۴.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۷هزار و ۶۰۰ تن رسید.

مجموع تولید فلز سرخ در این شرکت معدنی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی نیز به دلیل رشد تولید در ماه مارس به ۳۸۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید که حاکی از رشد ۴.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی است. این شرکت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید و صادرات خود را حتی با وجود محدودیت های ناشی از ویروس کرونا طبق برنامه سال ۲۰۲۰ میلادی پیش خواهد برد.

این درحالی است که تولید این فلز سرخ در معدن اسکوندیدا بزرگترین معدن مس جهان و متعلق به شرکت BHP Billiton، طی مارس ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها۰.۹ درصد رشد کرد و ۱۰۱ هزار و۸۰۰ تن به ثبت رسید.

همچنین معدن کولاهواسی در شمال شیلی، متعلق به شرکت های آنگلو امریکن و گلنکور، تولید فلز سرخ را طی مدت یاد شده ۵۰ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد که حاکی از رشد ۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی است.

مازاد عرضه وتقاضای مس در ۲۰۲۰

این در حالی است که شرکت واله در جدیدترین گزارش خود پیش بینی می کند برخلاف کاهش تولید مس به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سال جاری میلادی، بازار عرضه و تقاضای فلز سرخ با مازاد عرضه مواجه شود. با این وجود، چندی پیش وب سایت Business Time خبر از افزایش تقاضای مس در چین به دلیل سفارش جهانی ساخت دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) برای مبارزه با ویروس کرونا داد. برای ساخت هر دستگاه تنفس مصنوعی یک تا دو کیلوگرم مس مورد نیاز است.

طی سال ۲۰۱۹ میلای میزان تولید جهانی مس به ۲۰ میلیون تن رسید که شیلی به عنوان بزرگترین تولیدکننده فلز سرخ توانست ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن را به خود اختصاص دهد. این کشور همچنین دارای ۲۰۰ میلیون تن از مجموع ذخایر جهانی مس(۸۷۰ میلیون تن) بوده و بیشترین میزان ذخایر فلز سرخ جهان را در اختیار دارد.

تولید مس شرکت دولتی کودلکوCodelco شیلی، بزرگترین شرکت معدنکار مس جهان، در ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی با رشد ۱۴.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۷هزار و ۶۰۰ تن رسید. مجموع تولید فلز سرخ در این شرکت معدنی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی نیز به دلیل رشد تولید در ماه مارس به ۳۸۶ هزار و ۶۰۰ تن رسید که حاکی از رشد ۴.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی است. این شرکت در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید و صادرات خود را حتی با وجود محدودیت های ناشی از ویروس کرونا طبق برنامه سال ۲۰۲۰ میلادی پیش خواهد برد.

این درحالی است که تولید این فلز سرخ در معدن اسکوندیدا Escondida، بزرگترین معدن مس جهان و متعلق به شرکت BHP Billiton، طی مارس ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها۰.۹ درصد رشد کرد و ۱۰۱ هزار و۸۰۰ تن به ثبت رسید.

همچنین معدن کولاهواسی در شمال شیلی، متعلق به شرکت های آنگلو امریکن و گلنکور، تولید فلز سرخ را طی مدت یاد شده ۵۰ هزار و ۴۰۰ تن اعلام کرد که حاکی از رشد ۶.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها