• ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
  • کد خبر: 40792
طلا

با بالا گرفتن تنش ها میان آمریکا و چین انتظار میرود طلا همچنان قیمت بالای خود را حفظ کرده و سهام نیز ارزش کمتری بیابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، طلا انتظار این را میکشد تا بالا گرفتن هرچه بیشتر تنش های میان این دو کشور بالاخره مرز ۱۸۰۰ دلار را نیز فتح کند.

با توجه شرایط موجود یعنی تنش های سیاسی-جغرافیایی موجود میان آمریکا و دیگر کشور با محوریت چین ممکن است که سرمایه گزاران با شروع یک جنگ تجاری دیگر، تاریخ را تکرار کنند.

این اختلافات میان روابط چین و آمریکا به سال گذشته برمیگردد یعنی هنگامی که پس اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ چین قانونی را به تصویب رساند که به واسطه آن چین قانون امنیت ملی را به هنگ کنگ تحمیل میکرد. این قانون امکان درگیری بین نیروهای امنیتی چین و تظاهرات کنندگان طرفدار دموکراسی در چین را به وجود می آورد. همچنین این امکان را فراهم میکرد که ایلات متحده آمریکا بتواند روابط اقتصادی ویژه هنگ کنگ را مورد بازبینی قرار دهد. هردو این قوانین با هدف تضعیف هنگ کنگ تصویب شد.

آمریکا این پیشنهاد چین را فاجعه بار خواند و آن را محکوم کرد و از چین درخواست کرد تا در آن تجدید نظر کند.

یک تحلیلگر روابط ژئوپلوتیکال گفت که این موضوع میتواند باعث بیشتر شدن اعتراضات و درگیری ها در چین شود و در نتیجه روابط میان چین آمریکا نیزه تیره تر خواهد شد.

همه این شرایط باعث میشود بتوانیم فتح ۱۸۰۰ دلاری طلا را نه تنها معقول بلکه کاملا عملی بدانیم هرچند همه ما میدانیم که طلا برای ۱۸۰۰ دلاری شدن راه دشواری را در پیش رو دارد.

در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱۷۳۳ دلار است که حدس میزنیم دلیل ماندن طلا در این محدوده بعضی از بازار ها سهام نسبتا قوی، ارزش دلار آمریکا و امکان از بین رفتن بیماری کرونا در کوتاه مدت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها