قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر تحت تاثیر کاهش شاخص سهام و افت قیمت نفت با افزایش نسبی روبرو شده، اما این در شرایطی است که روند معاملات این فلز گرانبها طی هفته گذشته با کاهش قیمت همراه شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱۷/۱۰ دلار افزایش به بیش از ۱۰۹۰ دلار رسیده که این بالاترین رقم از روز دوشنبه به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا در هفته گذشته با کاهش ۰/۷ درصدی روبرو شده است که عمدتا تحت تاثیر روند بازار نفت و سهام بود. قیمت طلا در نخستین هفته سال ۲۰۱۶ میلادی با افزایش ۳/۶ درصدی روبرو شده بود.

نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی چین و اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش بهای اونس طی روزهای نخست سال ۲۰۱۶ میلادی داشته است. شاخص سهام چین نسبت به اوج آن طی ماه های گذشته بیش از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون به عنوان کالایی برای از بین بردن نگرانی های سرمایه گذاران بین المللی عمل کرده است و به نظر می رسد روند نوسانات قیمت طلا و شاخص سهام تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

همچنین به عقیده آن ها سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۰۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۱۱۰ دلار و سپس ۱۱۳۰ دلار افزایش خواهد یافت.

البته برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که طلا در شرایط کنونی قادر به شکستن سطوح مقاومتی بعدی نخواهد بود و بعید است که در کوتاه مدت بتواند به سطح ۱۱۵۰ دلاری نزدیک شود.

از طرفی پیش بینی ها نشان می دهد که نوسانات مربوط به شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی به خصوص چین و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده داشته باشد.

انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در روزهای آینده نیز تاثیر زیادی بر ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. گمانه زنی های زیادی در خصوص سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۶ مطرح شده و به نظر می رسد روند افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها