بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران، طی ماه گذشته، شاهد معامله ۳ میلیون و ۳۸۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با معاملات ماه قبل ۸۷ درصد رشد حجم و ۹۱ درصد رشد ارزش معاملات را نشان می دهد.

به گزارش «کالاخبر»، طی مدت مذکور و تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران افزون بر ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۸۲ هزار و ۷۱۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.در این تالار بالغ بر یک میلیون و ۱۶۴ هزار تن انواع قیر، ۳۸۶ هزار و ۲۲۲ تن انواع مواد پلیمری و ۱۵۲ هزار و ۴۲۳ تن مواد شیمیایی، ۹ هزار و ۲۰۰ تن سلاپس واکس، ۵۸۴ هزار و ۱۵۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۵ هزار و ۷۰۸ تن عایق رطوبتی، ۱۶ هزار و ۴۴۷ تن روغن پایه، ۱۵۲هزار و ۲۱۰ تن گوگرد و ۱۵۲ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی اردیبهشت ماه میزبان معامله ۷۰۸ هزار و ۹۹۳ تن انواع کالا به ارزش ۶۲ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال بود.در این تالار ۶۵۴ هزار و ۴۳۱ تن انواع فولاد، ۲۱ هزار و ۷۳۰ تن انواع مس،۷۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۵۷۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۰ هزار و ۷۹۰ تن آلومینیوم، ۴۰۰ تن شمش روی و یک هزار تن کک از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۶ هزار و ۸۰۸ تن کالا را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها