• ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
  • کد خبر: 40899
بورس

بیشتر شاخص‌های بورسی مهم جهان صعود محسوسی را تجربه کردند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آسوشیتدپرس، دور جدید تنش‌های بین آمریکا و چین این بار به بهانه مساله هنگ کنگ آغاز شده است. پس از آن که دولت چین لایحه جنجالی امنیتی هنگ کنگ را تصویب کرد، رئیس جمهور آمریکا نسبت به از دست رفتن موقعیت هنگ کنگ به عنوان قطب مالی آسیا هشدار داده و تهدید کرده است که آمریکا پاسخی قاطع به چین خواهد داد.

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۱۷ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۴ هزار و ۹۹۵.۱۷ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۱.۲۳ درصد افزایش تا سطح ۲۹۹۱.۷۷ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با صعود ۰.۱۷ درصدی در سطح ۹۳۴۰.۲۲ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۱.۲۴ درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح ۶۰۶۷.۷۶ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۱.۰۱ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۱هزار و ۵۰۴.۶۵ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با صعود ۱.۴۶ درصدی در سطح ۴۶۰۶.۲۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۲.۱۵ درصد بالا رفت و به ۷۰۰۳.۹۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۷۴ درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۴۲۹.۵۷  واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۵۶ درصد پایین رفت و در سطح ۲۳ هزار و ۲۵۳.۱۷ واحد بسته شد.  در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افت ۰.۴۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۳۸۵۳.۵۰  واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۴ درصد صعود و ایستادن در سطح ۵۷۷۵.۱۰واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها