• ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 40903
دلار

دلار امروز نیز در برابر همتایان مهمش عقب نشست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۹.۱۴۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۴ دلار اعلام شد.  

با وجود منفی باقی ماندن رشد اقتصادی کشورهای اروپایی، دولت ها به اقدام سیاست های حمایتی خود ادامه می دهند. در انگلیس ریشی سوناک، وزیر خزانه داری از تخصیص حدود ۳.۴ میلیارد پوند برای حمایت از شاغلین خبر داده است. در اتحادیه اروپا نیز انتظار می رود بسته عظیم حمایتی یک تریلیون یورویی توسط اورسلا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام شود. این مبلغ شامل نیم تریلیون یورو که طبق توافق آلمان و فرانسه قرار است توسط مکانیزم ثبات اروپایی تامین شود نیز می شود.

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۷۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۳۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۳۱ درصد بالا رفت اما با باقی ماندن در کانال۱.۰۹  به ۱.۰۹۵ دلار رسید.

رونالد سیمپسون - تحلیلگر بازار ارز در موسسه اکشن اکونومیکس - گفت: بازگشایی تدریجی کسب و کارها می تواند خبر خوبی برای بازارهای مالی باشد. ما پیشرفت هایی در تهیه واکسن و حمایت های مالی از کسب و کارها را داشته ایم اما هنوز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد با هدف حمایت از شرکت های این کشور که در نتیجه شیوع کرونا دچار خسارت شده اند، یک بسته وام به ارزش ۱.۷ تریلیون ین ( ۱۵.۸ میلیارد دلار) در نظر گرفته است. اکنون برخی از منابع خبری از آماده شدن دولت برای اعلام یک بسته عظیم حمایتی یک تریلیون دلاری دیگر حکایت دارد. این کشور پیشتر نیز در مجموع حدود یک تریلیون دلار به مقابله با کرونا اختصاص داده بود.

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۳۴ درصد کاهش به ۱۰۷.۵۲۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۵۰۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۱۵۴ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها