ad509d989728f06380ee7f65e7465999.jpg

تحلیلگران برجسته ساکسو بانک بر این باورند که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به شدت افزایش خواهد یافت و این مساله می تواند قیمت این فلز زرد را تا ۱۴۰۰ دلار افزایش دهد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا روز پنجشنبه تحت تاثیر نگرانی های بین المللی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به بیش از ۱۳۱۵ دلار در هر اونس رسیده بود که این بالاترین رقم از اوت ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

امروز نیز با شروع بازارهای جهانی با وجود این که بهای این فلز گرانبها در محدوده ۱۲۸۲ در نوسان است اما تحلیل گران به آینده طلا در کوتاه مدت امیدوارند و معتقدند اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا است.

بر اساس این گزارش، اوله هانسن تحلیلگر ارشد موسسه ساکسو بانک تاکید کرد: سئوال بزرگ هنوز این است که همه پرسی بریتانیا چه تاثیری بر بازار طلا خواهد داشت. به نظر من نگرانی نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب تشدید نگرانی ها در بازارهای سهام خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع تقاضای طلا خواهد بود. البته خروج بریتانیا می تواند به نفع ارزش دلار آمریکا باشد ولی در نهایت پیش بینی می شود که قیمت هر اونس طلا به ۱۴۰۰ دلار برسد.

اوله هانسن گفت: البته اگر مردم بریتانیا در همه پرسی روز پنجشنبه پیش رو به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا رای دهند، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا روندی نزولی داشته باشد و تا سطح ۱۲۵۰ دلاری کاهش یابد.

جیمز باترفیل رئیس بخش تحقیقات موسسه ئی تی اف سکوریتی نیز گفت: طلا بیشترین نفع را از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد برد و می تواند ۸ درصد دیگر افزایش یابد.

وی افزود: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، ارزش پوند را به شدت کاهش خواهد داد و این مساله در نهایت موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد. احتمالا قیمت هر اونس طلا تا ۱۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

ارزش پوند در برابر دلار در ماه ژوئن بیش از ۲.۳ درصد کاهش داشته است. قیمت طلا نیز در ماه جاری میلادی بیش از ۷.۷ درصد رشد یافته است. قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون ۲۴ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که شاخص سهام آمریکا ۱.۴ درصد رشد داشته و شاخص سهام استاکس ۶۰۰ اروپا نیز با افت ۱۲ درصدی روبرو شده است.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا نیز طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها