دلار

شاخص دلار در آستانه ورود به کانال جدید قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، شاخص‌های کلان اقتصادی منتشرشده در خصوص کشورهای اروپایی نشان دهنده این است که شرایط کماکان تا حد زیادی بد باقی مانده است هر چند که بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است برنامه خرید اوراق قرضه خود را با ۶۰۰ میلیارد یورو افزایش به ۱.۳۵ تریلیون یورو خواهد رساند و این برنامه را تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد.  

داده های منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا نشان می‌دهد تا پایان آوریل ۲۰۲۰ نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل و به ترتیب در سطح ۷.۳ درصد و ۶.۶ درصد رسیده است. این نرخ بیکاری بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دو ماه اخیر بوده است.

تخمین زده می‌شود تا پایان ماه آوریل ۱۴ میلیون و ۷۹ هزار مرد و زن در سطح اتحادیه اروپا بیکار باشند که از این تعداد، ۱۱ میلیون و ۹۱۹ هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با ماه مارس، شمار افراد بیکار در اتحادیه اروپا ۳۹۷ هزار نفر و در سطح منطقه یورو ۲۱۱ هزار نفر افزایش یافته است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۶.۹۳۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۸ دلار اعلام شد.  

در سه ماهه نخست امسال اقتصاد سوئیس ۲.۶ درصد کوچک تر شده است که بدترین عملکرد فصلی اقتصاد این کشور در طول چهار دهه اخیر محسوب می شود. در نتیجه این رشد ضعیف، بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی سوئیس در سیاست خود برای تزریق نقدینگی به بازارهای مالی و یا تغییر در نرخ بهره فعلی تجدید نظر کند.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۴۲ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۶۶ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۶ درصد پایین رفت و با عقب رفتن از کانال ۱.۱۳  به ۱.۲۸۴ دلار رسید.  رونالد سیمپسون - تحلیلگر بازار ارز در موسسه اکشن اکونومیکس - گفت: بازگشایی تدریجی کسب و کارها می تواند خبر خوبی برای بازارهای مالی باشد. ما پیشرفت هایی در تهیه واکسن و حمایت های مالی از کسب و کارها را داشته‌ایم اما هنوز باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

ارزهای آسیایی

عملکرد اقتصادهای بزرگ آسیا نیز کماکان در سطح ناامیدکننده ای باقی مانده است: اقتصاد کره جنوبی در سه ماهه نخست سال ۱.۳ درصد کوچک‌ شده که این رشد در مقایسه با رشد سه ماهه پایانی سال قبل این کشور ۲.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر رشد اقتصادی هند نیز در سه ماهه منتهی به مارس به تنها ۳.۱ درصد رسیده که در طول ۱۶ سال اخیر بی سابقه بوده است.  

در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۱۰۹.۵۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۳۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۸۱ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها