آتی

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۰۶ هزار ۴۸۸ قرارداد آتی در ۷ سررسید معاملاتی منعقد شد و ارزش ۱۰۸۷ میلیارد ریالی برای آن به ثبت رسید که این ارقام از رشد ۴۱ و ۴۰ درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته پیش از آن حکایت دارد.

به گزارش «کالاخبر»؛ معامله گران بیشترین حجم و ارزش معاملات را به دو سررسید فعال قرارداد آتی زعفران نگین اختصاص دادند. به طوری که در سررسید تیر ۱۳۹۹ قرارداد آتی زعفران نگین بیش از ۲۷ هزار و ۲۱۳ قرارداد در حالی منعقد شد که ارزش ۲۳۹ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریالی را در پی داشت. در سررسید شهریور امسال نیز بیش از ۷۷ هزار و ۵۰۰ قرارداد آتی زعفران نگین به ارزشی بالغ بر ۷۳۲ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال منعقد گردید.

این معاملات در حالی انجام شد که رشد همزمان حجم و ارزش معاملات در دو سررسید فعال قراردادهای آتی زعفران نگین قابل مشاهده بود به طوری که حجم و ارزش معاملات در سررسید تیر ماه به ترتیب ۳۱ و ۳۳ درصد رشد کرد و این ارقام برای سررسید شهریور ماه به ترتیب با ۴۶ و ۴۸ درصد افزایش به ثبت رسید.

انعقاد ۵۰۴ قرارداد آتی زعفران پوشال در دو سررسید مشابه با زعفران نگین نیز ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۷۵۱ میلیون ریال را رقم زد.

همچنین معامله گران طی هفته گذشته در سررسید خرداد قرارداد آتی پسته ۲۳۳ قرارداد به ارزشی بیش از ۲۱ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال منعقد کردند.

حجم و ارزش معاملات قرارداد آتی پسته تحویل مرداد سال جاری به ترتیب به ۹۸۱ قرارداد و به ارزشی بیش از ۸۹ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال رسید. در سررسید خرداد ۹۹ نیز معامله گران ۱۹ قرارداد را به ارزش ۶۲۱ میلیون ریال منعقد کردند که با توجه به نزدیک شدن به موعد تحویل، این سررسید با کاهش حجم و ارزش معاملات مواجه شد. در مقابل، معامله گران در سررسید مرداد همین قرارداد شاهد رشد ۸۱ و ۷۹ درصدی حجم و ارزش معاملات بودند.

در تک نماد فعال قرارداد آتی زیره سبز نیز معامله گران ۱۹ قرارداد را منعقد کردند تا ارزش ۶۲۱ میلیون ریالی را برای سررسید مذکور به ثبت برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها