نفت

تحلیلگران شرکت ریستاد انرژی انتظار دارند بازار نفت از ماه اوت به بعد حتی با وجود تسهیل محدودیت عرضه توسط اوپک پلاس، دچار محدودیت عرضه شود.

به گزارش «کالاخبر» ، بیورن تورنهاگن، مدیر بازارهای نفت در شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی در این باره گفت: با فرض این که بهبود تقاضای جهانی برای نفت در ماههای آینده ادامه پیدا خواهد کرد، بازار نفت حتی پس از این که محدودیت عرضه اوپک طبق برنامه این گروه از ۹.۷ میلیون بشکه در روز به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل شد، همچنان دچار کمبود عرضه خواهد بود.

این موضوع مطمئنا از قیمتهای نفت حمایت خواهد کرد و باعث فعال شدن سریعتر چاههای نفتی تعطیل شده در آمریکا خواهد شد و احتمالا صنعت نفت شیل آمریکا زودتر از موعد به استراحتش پایان می‌دهد.

شواهد حاکی از آن است که بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز تولید آمریکا که تعطیل شده بود از ژوئن در نتیجه رشد قیمتها، دوباره فعال می‌شود.

برخی از تولیدکنندگان آمریکایی در واکنش به روند افزایشی قیمتها در هفته‌های اخیر و نیازشان به درآمدزایی، بخشی از فعالیت تولید متوقف شده را از سرگرفته‌اند.

به گفته تورنهاگن، با این حال کمبود عرضه که در تابستان امسال روی می‌دهد، به معنای کمبود عرضه جهانی نفت نخواهد بود زیرا ذخایر و مخازن شناور همچنان پر بوده و هنوز کاهش ذخایرشان شروع نشده است. بنابراین حتی اگر برای مدتی میزان تقاضا از عرضه بالاتر رود، به معنای آن نخواهد بود که ما مشکل تامین نفت داریم. نفت زیادی وجود دارد و منتظر برداشت از مخازن است.

بانک گلدمن ساکس هم پیش‌تر اعلام کرده بود که بهبود تقاضای جهانی برای نفت و محدودیت سریع‌تر از حد انتظار تولید خارج از گروه اوپک پلاس، بازار نفت را در ژوئن دچار کمبود عرضه می‌کند. این بانک آمریکایی اواسط ماه مه در یادداشتی تحقیقاتی نوشته بود: با این حال به دلیل میزان عظیم مازاد عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی، فضای چندانی برای رشد قیمتهای نفت در کوتاه مدت وجود ندارد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته پیش بینی کرد که بازار نفت در ژوییه دچار کمبود عرضه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها