• ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 41216
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۶۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش نسبی بود هرچند که پس از کاهش قیمت به پایین ترین رقم بیش از یک ماه اخیر در جلسه قبل و در حالی که افت غیرمنتظره نرخ بیکاری در آمریکا امیدها به ترمیم اقتصادی را بیشتر کرده، اشتها برای خرید طلا کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۶۸۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. قیمت فلز زرد برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با رشد ۰.۶ درصدی به ۱۶۹۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

پس از آنکه آمارها نشان داد که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در اقتصاد امریکا در مقایسه با کاهش ۸ میلیونی ماه آوریل، در ماه می رشد ۲.۵۰۹ میلیونی داشته است، قیمت طلا روز جمعه با ۲.۴ درصد افت به ۱۶۷۰ دلار و ۱۴ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در شرکت آکسی کورپ گفت: «تحلیل ها در مورد آمار بیکاری آمریکا نشان دهنده مجموعه ای از ریسک های متوجه بازار طلاست و از این رو رشد قیمت فلز زرد بسیار محدود خواهد شد.قیمت فلز زرد برای رسیدن مجدد به رقم ۱۷۰۰ دلار با مشکل مواجه خواهد بود.» آمارهای قوی از بازار کار آمریکا موجب افزایش اشتها برای حضور در بازارهای پرریسکی نظیر بازار بورس شده که روز دوشنبه شاهد رشد شاخص ها بود.

فعالان بازار اکنون منتظر نتیجه نشست ۲ روزه فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هستند، اما پس از بهبود غیرمنتظره شاخص های اشتغال در این کشور دیگر روی احتمال منفی شدن نرخ بهره حساب باز نمی کنند.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی و به دنبال اتخاذ بسته های محرک اقتصادی در کاهش نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ جهان شاهد افزایش بیش از ۱۱ درصدی بوده است. اما در عین حال فلز زرد از زمان رسیدن به بالاترین رقم ۷ سال اخیر در ماه می شاهد افت حدودا ۴ درصدی بوده که ناشی از امیدواری ها به ترمیم سریع اقتصاد جهانی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها