• ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
  • کد خبر: 41719
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رسیدن به رقم ۴۲ دلار و ۲۱ سنت، با اندکی تعدیل و افت ۱۴ سنتی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۴۳ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، پس از آنکه اظهارات پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید که گفته بود توافق تجاری آمریکا و چین «پایان یافته است» موجب نگرانی بازارهای مالی جهان شد و وی بعدا رسانه ها را به برداشت اشتباه از سخنانش متهم ساخت قیمت نفت امروز شاهد نوسان بود.

همچنین توئیت جدید دونالد ترامپ مبنی بر اینکه توافق تجاری همچنان پابرجاست نگرانی ها از افزایش مجدد تنش بین آمریکا و چین را کاهش داد. ترامپ در این توئیت اضافه کرده که امیدوار است چین به پایبندی خود به مفاد توافق ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از رسیدن به رقم ۴۲ دلار و ۲۱ سنت، با اندکی تعدیل و افت ۱۴ سنتی نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۴۳ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم که اوایل امروز تا ۳۹ دلار و ۷۶ سنت پایین آمده بود با یک دلار و ۷۹ سنت افزایش به ۴۰ دلار و ۴۶ سنت رسید.

از زمان شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز و به آمریکا گسترش یافته، روابط آمریکا و چین به ضعیف ترین سطح در سال های اخیر رسیده است. رئیس جمهور آمریکا و مقامات کاخ سفید بارها پکن را به عدم شفافیت در مورد شیوع کرونا متهم کرده اند.

پس از آنکه ناوارو به شبکه فاکس نیوز گفت که توافق تجاری با چین پایان یافته و بر هم خوردن توافق را به عدم هشدار قبلی پکن در مورد شیوع ویروس کرونا مرتبط نمود قیمت ها شاهد افت ناگهانی بود.

وی بعدا در بیانیه ای اعلام کرد که او «داشته از نبود اعتماد (به دولت چین) سخن می گفته» و از سخنان وی «برداشت نادرستی شده است.» وی تاکید کرد که توافق تجاری همچنان پابرجاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها