• ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
  • کد خبر: 41728
نفت

بانک آمریکا پیش بینی کرد متوسط قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۰ برابر با ۴۳.۷۰ دلار در هر بشکه باشد و در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب تا ۵۰ و ۵۵ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، شرکت خدمات مالی و بانکداری «بانک آمریکا» پیش بینی می کند با بهبود تقاضای نفت به خاطر برداشته شدن تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا، کاهش عرضه نفت به خاطر قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس و کاهش هزینه های سرمایه ای تولید کنندگان، قیمت نفت در سال جاری میلادی و سال آینده افزایش یابد.

این بانک‌ پیش بینی می کند متوسط قیمت نفت خام برنت در ۲۰۲۰ برابر با ۴۳.۷۰ دلار در هر بشکه باشد. این رقم بالاتر از ۳۷ دلاری است که قبلا پیش بینی شده بود. بانک آمریکا متوسط قیمت نفت را برای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۵۰ و ۵۵ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند.

این بانک آمریکایی انتظار دارد میانگین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال جاری میلادی ۳۹.۷۰ دلار در هر بشکه باشد، در حالیکه قبلا ۳۲ دلار پیش بینی شده بود. متوسط قیمت نفت آمریکا برای سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب ۴۷ و ۵۰ دلار در هر بشکه پیش‌بینی شده است.

این بانک آمریکایی طی یادداشتی اعلام کرد با ورود به سال آینده میلادی، تقاضا برای حمل و نقل با سرعتی بیشتر از آنچه قبلا تخمین زده می‌شد افزایش می یابد.«ما همچنین انتظار داریم ائتلاف اوپک و متحدانش عرضه نفت را بیش از آنچه ۳ ماه پیش تخمین می زدیم، پایین بیاورند».

نفت برنت در روز دوشنبه ۴۲.۱۷ دلار در هر بشکه معامله شد و قیمت نفت خام آمریکا به ۳۹.۵۴ در هر بشکه رسید.بانک آمریکا انتظار دارد بازار نفت در نیمه دوم ۲۰۲۰ با ۲.۵ میلیون بشکه در روز کمبود مواجه شود و این رقم در ۲۰۲۱ تا ۱.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این بانک آمریکایی اعلام کرد پیش بینی های خوش بینانه آن در صورت افزایش تولید یا آغاز موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا با چالش مواجه می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها