نفت

بهای نفت روز جمعه تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بخشهایی از جهان که دورنمای احیای تقاضا برای انرژی را تیره کرد، از صعود بازماند و به دومین کاهش هفتگی خود در ماه میلادی جاری تن داد.

به گزارش «کالاخبر»، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در اوت ۲۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و در ۳۸ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا روز پنج شنبه ۱.۹ درصد رشد داشت.بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت سه سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و در ۴۱ دلار و دو سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که روز پنج شنبه ۱.۸ درصد صعود کرده بود.

وست تگزاس اینترمدیت برای کل هفته ۳.۴ درصد و نفت برنت ۲.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت اواندا در یادداشتی تحقیقاتی نوشت: وضعیت احیای تقاضا برای نفت هفته گذشته پس از این که آمریکا بزرگترین افزایش شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد و احتمال بازنگری مقررات قرنطینه منطقه ای در ایالتهای این کشور را مطرح کرد، ضربه خورد.

به گفته ناظران بازار، نگرانی‌ها نسبت به موج دوم بیماری کووید ۱۹ در ایالتهای متعدد آمریکا که اقدام به کاهش محدودیتهای قرنطینه کرده‌اند و افزایش سریع موارد ابتلا در آمریکای جنوبی و آسیای جنوبی، تقاضا برای سوخت را محدود نگه خواهد داشت.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که چهارشنبه گذشته منتشر شد، نشان داد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته پیش ۱.۴ میلیون بشکه رشد کرده است در حالی که تحلیلگران رشد این ذخایر به میزان ۲۹۹ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. این سومین رکورد رشد بالای ذخایر نفت آمریکا به شمار می رود.

طبق تحلیل روزنامه وال استریت ژورنال از آمار دانشگاه جان هاپکینز، ایالتهای آمریکایی از جمله آریزونا، تگزاس، کارولینای جنوبی و فلوریدا شاهد افزایش بیش از ۳۰ درصدی موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک هفته گذشته بودند. ارزیابی رویترز نشان می‌دهد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا افزایش یافته و بیش از ۹.۵۱ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد که در شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا تغییر هفتگی چندانی صورت نگرفته و تنها یک حلقه کاهش داشته و به ۱۸۸ حلقه رسیدند. شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا از هفته منتهی به ۱۳ مارس افزایش نداشته‌اند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، عاملی که مانع از افت بیشتر قیمتها شد، گزارش رویترز بود که با استفاده از تصاویر ماهواره ای که رشد ترافیک در چین، اروپا و آمریکا را نشان داد، به احتمال رشد مصرف انرژی اشاره کرد. با این حال گزارش مذکور در تضاد با نتایج نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان بود که رکود اقتصادی جهانی عمیق‌تری را پیش بینی کردند و چنین پیش بینی به منزله مانعی برای رشد قیمت نفت در آینده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها