معدن

در نشست تخصصی حوزه معدن که با حضور مدیران ارشد سازمان های مرتبط برگزار شد، از امکان تبدیل حق امتیاز به اوراق بهادار از طریق بورس کالا به عنوان راهکاری برای توسعه این بخش یاد شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، در پی دستور رئیس جمهور برای آزادسازی معادن و ایجاد امکان واگذاری معادن به مردم از طریق بورس و فعال سازی معادن کوچک، نشست تخصصی با حضور مدیران ارشد سازمان های مرتبط برگزار شد.

در این جلسه که مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس کالای ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، سازمان زمین شناسی و خانه معدن ایران حضور داشتند، موضوع بهره گیری از ظرفیت های بازار سرمایه در بخش معادن، از ابعاد گوناگون بررسی شد.

همچنین در این نشست مصوبه شورای عالی بورس در خصوص امکان تبدیل حق امتیاز به اوراق بهادار از طریق بورس کالا، امکان استفاده از این مصوبه برای تبدیل پروانه های بهره برداری معادن به یونیت های قابل معامله در بورس و همچنین فراهم نمودن ساز و کار اجرایی جهت عرضه معادن غیرفعال و یا تعطیل در بورس با در نظر گرفتن قانون معادن مطرح شد.

لزوم آزادسازی پهنه های معدنی که در اختیار دولت است و راهکارهای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای جذب سرمایه گذاری در این پهنه ها نیز در این نشست مطرح و بررسی شد. همچنین مقرر شد کارگروه ویژه استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه برای بخش معدن با حضور نمایندگان سازمان های یاد شده تشکیل و راهکارهای لازم برای تحقق این مهم عملیاتی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها