اقتصاد روسیه

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد سطح دارایی های طلا و ارز خارجی این کشور به ۵۶۸.۳ میلیارد دلار رسیده است. این رقم بالاتر از هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری است که این بانک چندین سال پیش تعیین کرده بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشا تودی، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی های طلا و ارز خارجی این کشور به ۵۶۸.۳ میلیارد دلار رسیده است.

صندوق های بین المللی روسیه تا ۲۶ ژوئن ۵۰۰ میلیون دلار نسبت به هفته قبل از آن افزایش سرمایه داشته اند که برابر با حدود ۰.۱ درصد می شود دارایی این صندوق ها ۹ میلیارد دلار از آغاز سال جاری میلادی افزایش یافته است. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد افزایش دارایی‌های این کشور نتیجه بالا رفتن قیمت طلا بوده که تا حدی فروش ارز خارجی در بازار داخلی را جبران کرده است.

 ذخایر بین المللی روسیه بیشتر سرمایه‌های خارجی نقدی هستند که شامل طلایی پولی، ارز خارجی و سرمایه‌های حق برداشت مخصوص (SDR) می‌شوند که در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت این کشور می‌باشند. سطح این دارایی ها بالاتر از هدف ۵۰۰ میلیارد دلاری است که بانک مرکزی روسیه چندین سال پیش تعیین کرده بود.

روسیه ۴ سال است این ذخایر را تقویت می کند. ذخایر خارجی روسیه سال گذشته حدود ۸۶ میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که این رقم در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب حدود ۳۳ و ۵۵ میلیارد دلار بود.

روسیه همچنین با کاهش سهم دلار آمریکا در برابر سایر ارزها و طلا، دارایی های بین المللی خود را تغییر شکل می دهد. بانک مرکزی روسیه سال گذشته گزارش داد سهم دلار از ۴۳.۷ درصد تا ۲۳.۶ درصد طی ۱۲ ماه از مارس ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها