عکس آتی

سر انجام رخدادی که همه منتظر آن بودیم به وقوع پیوست. همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام شد و با ۵۲% رای موافق به خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا ماه های آخر حضور خود را در این اتحادیه سپری میکند، این در شرایطی است که پروسه خروج بریتانیا حدود ۲ سال طول خواهد کشید.

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از اینکه نتیجه همه پرسی مشخص شد، اونس حرکت قدرتمندی به سمت بالا انجام داد و تا ۱۳۵۸ دلار نیز صعود کرد. البته در اینجا محدوده مقاومتی محکمی وجود داشت که باعث نزول اونس تا محدوده ۱۳۲۰ دلاری شده است. توجه داشته باشید که در زمان بسته شدن بازار آتی در روز پنجشنبه، قیمت اونس ۱۲۶۱ دلار بوده است. بنابراین انتظار نوسانات صعودی پرقدرتی در زمان بازگشایی بازار آتی برای روز شنبه را داریم.و توصیه می شود در شروع بازار پوزیشن گیری نفرمایید تا بازار به تعادل برسد.

اما حال به سراغ سناریوهای پیش روی سررسید اسفند خواهیم رفت.

سناریو صعودی

سطح حمایتی ۱۰۷۷۰۰۰ در سکه اسفند که در گذشته مقاومت بسیار قوی بوده، اکنون تبدیل به حمایت خواهد شد. البته امکان پوزیشن گیری به دلیل ریسک ناشی از همه پرسی بریتانیا وجود نداشت و توصیه به آفست بودن داشتیم. اما افزایش قیمت از این سطح نشان دهنده نظم نهفته در بازار است.

با توجه حرکت پرقدرت اونس و افزایش بیش از ۵۰ دلاری نسبت به پنجشنبه، احتمال نوسانات صعودی شدید را میدهیم. اولین هدف برای خریداران میتونید ۱۱۱۳۰۰۰ و دومین هدف نیز ۱۱۲۱۰۰۰ باشد. ۱۱۲۱۰۰۰ بالاترین قیمت (Highest Price) سررسید اسفند بوده و باید کاملا در مورد این سطح هوشیارانه عمل کنیم.

شایان ذکر است که شکست ۱۱۲۱۰۰۰ میتواند موجب رشد چشم گیر قیمت شود و به علت مقاومت بدون تثبیت و ماندگاری می تواند مجدد به زیر مقاومت برگردد.

سناریو کاهشی

سطوح مستحکم مقاومتی بین ۱۱۱۳۰۰۰ تا ۱۱۲۱۰۰۰ وجود دارد، در صورتی که قیمت در بین این سطوح بازگشایی شود، باید منتظر شکست ۱۱۱۳۰۰۰ باشیم که بعد شکست با تاییده حمایت ۱۱۱۰۰۰۰ احتمال کاهش پیش بینی می شود. که این کاهش تا جایی ادامه خواهد داشت که سطوح های حمایتی خود را بشکند و با شکست هر یک از حمایت ها به حمایت بعدی خواهد رسید.حمایت های پیش رو پس از شکست ۱۱۱۳۰۰۰ می تواند :۱۱۱۰۰۰۰ - ۱۱۰۵۰۰۰ - ۱۱۰۲۰۰۰ - ۱۰۹۹۰۰۰ - ۱۰۹۴۵۰۰ - ۱۰۸۷۰۰۰ - ۱۰۷۷۰۰۰۰ پیش برود که بستگی به اونس طلا دارد. و احتمال اینکه به دلیل هم جهت شدن با اونس طلا، بعد کاهش بر روی هر کدام از سطوح روند خود را از کاهش به افزایش تغییر دهد.

شایان ذکر است که سطح ۱۰۷۷۰۰۰ بسیار مستحکم دیده می شود که در صورت شکست می تواند کاهش بیشتری به دنبال داشته باشد.

 

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها