• ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر: 42409
نفت

در حالی که ارزش دلار آمریکا به پایین ترین رقم خود در طی حدود ۲ سال گذشته رسیده قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود، هرچند نگرانی های ناشی از افزایش موارد ابتلا به کرونا و تنش ها میان آمریکا و چین مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۴۳ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۳ درصد رشد به ۴۱ دلار و ۱۹ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا گفت: «در حالی که همچنان انتظار بالایی وجود دارد که کنگره بتواند یک بسته محرک اقتصادی دیگر را به تصویب برساند، قیمت نفت در تلاش برای تثبیت شدن است.»

وی افزود: «آمارهایی که دیروز از اقتصاد آمریکا منتشر شد نشان داد که ترمیم اقتصادی با دشواری مواجه است و کمک های بیشتری از جانب دولت فدرال در راه است.»

تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری در هفته گذشته به شکل غیرمنتظره ای به ۱.۴۱۶ میلیون نفر افزایش یافته که در طی حدود ۴ ماه گذشته بی سابقه است. این نشان می دهد که روند ترمیم اقتصاد آمریکا در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا در حال متوقف شدن است.

آمریکا روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰۰ مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا ثبت کرد که سومین روز متوالی ثبت آمار مرگ بالای ۱۰۰۰ نفر بود. شیوع کرونا در ایالت های جنوبی و غربی آمریکا شدت گرفته و در سطح جهان نیز تعداد مبتلایان به بیش از ۱۵ میلیون نفر رسیده است. تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار نفر نیز در سراسر جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

در همین حال، چین گفته اقدام آمریکا در بستن سرکنسولگری این کشور در هیوستون به روابط دو کشور به شدت آسیب زده است. پکن همچنین هشدار داده که این اقدام را تلافی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها