81802536-70238216.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز مسیر صعودی خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا روز جمعه پس از اعلام نتیجه نهایی همه پرسی بریتانیا با افزایش چشمگیری روبرو شد و سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را شکست.

بر اساس این گزارش مردم بریتانیا در همه پرسی روز پنجشنبه به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند. این مساله موجب کاهش شدید ارزش پوند و شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی شده است.

در نظرسنجی کیتکو ۲۲ کارشناس ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۶ نفر معادل ۷۳ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. ۳ نفر نیز معتقدند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۳ نفر دیگر نیز معادل ۱۴ درصد اعلام کردند قیمت طلا بدون تغییر خواهد بود.

در نظرسنجی آنلاین نیز ۴۷۰ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۲۹۰ نفر معادل ۶۲ درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. ۱۲۶ نفر معادل ۲۷ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند و ۵۴ نفر معادل ۱۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت تغییر نمی کند.

در نظرسنجی هفته گذشته نیز ۶۵ درصد کارشناسان اقتصادی و ۸۰ درصد سرمایه گذاران بین المللی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند. این برای سومین هفته متوالی بوده است که هر دو گروه افزایش قیمت طلا را پیش بینی می کنند.

در هفته ای که گذشت قیمت طلا با ۲۶ دلار افزایش روبرو شده و به مرز ۱۳۲۰ دلار در هر اونس رسیده است. هنری تو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سی بی در این باره گفت: به نظر می رسد نگرانی های مربوط به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.

وی افزود: روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا احتمالا ۲ سال طو خواهد کشید ولی خروج بریتانیا ممکن است موجب سرآغازی برای خروج سایر کشورها از این اتحادیه شود.

برخی کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی نیز بر این باورند که خروج بریتانیا می تواند سیاست های مربوط به نرخ بهره منفی را در برخی کشورهای جهان تشدید کند.  در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو آمریکا نیز بخواهد نرخ بهره را افزایش دهد.

به نظر می رسد سطح مقاومتی بعدی برای طلا ۱۳۵۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود زمینه لازم برای افزایش قیمت طلا به ۱۴۰۰ دلار فراهم خواهد شد.

 

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها