انجمن جهان فولاد سیرجان

آمارهای انجمن جهانی فولاد گویای رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد ایران تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ است درحالی که‌ تولید بزرگان فولاد جهان در سراشیبی قرار دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، تولید فولاد ایران طی نیمه نخست سال جاری میلادی به رغم همه گیری ویروس کرونا، با رشد ۱۰.۲ درصدی به ۱۳ میلیون و ۸۸۶هزار تن رسید. طی این مدت تولید جهانی کاهش نزدیک به ۶درصدی را تجربه کرد.

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، ۶۴ کشور عضو، از ژانویه تا پایان ژوئن امسال،‌ افزون بر ۷۸۳ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این رقم ۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بوده است.

تولید ایران همچنین در ماه ژوئن نیز از ۲.۴ میلیون تن فراتر رفت که ۵.۲ درصد بیش از رقم تولید ماه مشابه سال گذشته میلادی محسوب می شود در حالی که در یک ماه مورد بررسی،‌ متوسط تولید فولاد خام جهان ۶ درصد کاهش یافت اما در آسیا ۳ درصد رشد پیدا کرد.

کاهش شدید تولید ژاپن، کره جنوبی،‌ امریکای شمالی و اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۰ تولید فولاد خام چین رشد ۴.۵ درصد رشد یافت اما دیگر بزرگان تولید فولاد در آسیا از جمله ژاپن، هند و کره جنوبی کاهش شدید تولید را به ترتیب، برابر با ۳۶ درصد، ۲۶ درصد و ۱۴.۳ درصد ثبت کردند.

همچنین امریکای شمالی و اروپا نیز به ترتیب افت ۱۷.۶ درصدی و ۱۸.۷ درصدی را پشت سرگذاشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها