پتروشیمی

سیل‌ های پیاپی در بخش‌هایی از چین سبب تشدید مازاد عرضه برخی محصولات پتروشیمی در این کشور آسیایی شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، باران‌های شدید و سیل‌آسا در بخش‌های مختلف چین سبب وقوع سیل در بخش‌هایی از این کشور شده است و این شرایط عملیات حمل و نقل و لجستیک را دچار اختلال کرده است به‌گونه‌ای که این شرایط مازاد عرضه برخی محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را تشدید کرده است.

آی‌سی‌آی‌اس گزارش داده که سیل اخیر، ۲۷ استان چین و به‌طور عمده مناطق مرکزی و غربی این کشور شامل مراکز پتروشیمی در استان‌های شاندونگ، جینگس و هوبی را از ماه ژوئن سال جاری میلادی با مشکل روبه‌رو کرده است.

زیان مستقیم اقتصادی ناشی از سیل از یکم ماه ژوئن تا ۲۲ ژوئیه، حدود ۱۷ میلیارد دلار برآورد شده و حدود ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق را تحت تاثیر گذاشته و سبب تخلیه بیش از دو میلیون شهروند شده است.

براساس آمارهای وزارت مدیریت شرایط اضطراری، مجموع کشته‌ها و مفقودان در جریان سیل در بازه زمانی یادشده (یکم ژوئن تا ۲۲ ژوئیه) ۱۴۲ نفر بوده است.

آنیتا یانگ، تحلیلگر ارشد آی‌سی‌آی‌اس گفت: تقاضا برای حمل و نقل به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است و این شرایط سبب بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌ها در بعضی از پالایشگاه‌ها شده است، عملیات تولید در شماری از پالایشگاه‌های متعلق به شرکت سینوپک در ووهان، هوبی و کینگدائو، شاندونگ با ۴ تا ۶ درصد افت روبه‌رو بوده است.

وی افزود: پالایشگاه‌ها همچنین برای عرضه فرآورده‌های خود به دلیل مشکلات ناشی از حمل و نقل و لجستیک با دشواری روبه‌رو شده‌اند و این شرایط بر سطح ذخیره‌سازی‌ها که تحت فشار مازاد عرضه بوده‌اند، افزوده است.

جیمی ژانگ، تحلیلگر آی‌سی‌آی‌اس در این باره گفت: در صنایع منسوجات و پلی استر، تولیدکنندگان در شرق چین نیز مجبور به کاهش تولید شده‌اند.

وی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا، مصرف جهانی لباس به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است و این شرایط سبب افزایش تاریخی سطح ذخیره‌سازی‌های لباس و صنایع فیبر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها