• ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
  • کد خبر: 42648
زغال سنگ

زغال سنگ به عنوان یکی از پایه های اساسی تولید فولاد، در نقاط مختلف دنیا شاخص های قیمتی متفاوتی دارد که اگرچه مجزا از یکدیگرند، اما رقابت تنگاتنگی میان کشورهای تامین کننده این محصول سیاه رنگ وجود دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، در جولای ۲۰۱۹، زغال سنگ استرالیا در بازه ۱۷۵ تا ۱۸۰ دلاری و زغال سنگ ایالات متحده در بازه ۱۷۰ تا ۱۷۵ دلاری معامله می شد که رفته رفته در بازه چند ماهه اگرچه با فراز و نشیب هایی دیده شد، اما در مجموع سیر نزولی این دو به خوبی نمایان بود.

بهترین و بالاترین حدود قیمتی این دو رقیب که با حاشیه امنی از هم قدم بر می دارند مربوط به همان ابتدای بازه یعنی جولای ۲۰۱۹ بود و پایین ترین حدود قیمتی این دو را هم می توان به ژوئن سال جاری نسبت داد که با افتی قابل توجه ۱۰۷ تا ۱۱۵ دلار ارزش گذاری می شد.

از جذاب ترین قسمت های این مسیر می توان به نوامبر سال گذشته اشاره کرد که قیمت های این دو با کاهش و افزایش نسبی به هم نزدیک و با اختلافی یک دلاری به رقابت می پرداختند.

حال قیمت های زغال سنگ متالورژیک استرالیا و آمریکا به پایین ترین حد خود در یکسال اخیر رسیده و جامعه فولادی را متمرکز به خود کرده است که روند رقابتی این دو به نزول کشیده خواهد شد یا صعود؟!

در تصویر ذیل، نمودار زغال سنگ استرالیا با رنگ نارنجی و ایالات متحده با رنگ آبی مشخص شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها