روی

به عقیده کارشناسان و فعالان بازار فلزی جهان، قیمت روی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در محدوده ۲۲۰۰ دلاری خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن۲۴، نگاهی به روند قیمتی روی در دو سال اخیر نشان می دهد این فلز در این مدت، فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد و علیرغم ثبت قیمت ۳۲۰۰ دلار در ماه مارس ۲۰۱۸، ناگهان روند نزول در پیش گرفت و به زیر ۲۰۰۰ دلار سقوط کرد، به گونه ای که در ماه مارس سال جاری به پایین ترین سطح دو سال گذشته خود رسید.

روی مارس ۲۰۱۸ رو با قیمت مناسب در محدوده ۳۲۰۰ دلاری آغاز کرد اما رفته رفته و ماه به ماه از قیمت خود کاست تا به ۲۵۵۰ دلار در سپتامبر همان سال نزول پیدا کرد. این روند نزولی موجب شد تا نگرانی فعالان بازار بیشتر شود و این سوال را در ذهن آنها به وجود آورد که این کاهش قیمتی تا کجا پیش خواهد رفت؟

در همان ماه سپتامبر بود که بار دیگر با افزایش قیمت و نزدیک شدن به مرزهای ۲۶۵۰ دلاری نگرانی ها را رفع کرد تا جایی که این سیر صعودی در مارس ۲۰۱۹ تکمیل و بازه ی قیمتی این فلز ارزشمند به ۳۰۰۰ دلار نزدیک شد.

روی که گویی مقاومت کافی نداشت که ارزش بالای خود را حفظ کند بار دیگر روند نزولی را در پیش گرفت به نحوی که در مارس ۲۰۲۰ به پایین ترین حد خود در دو سال اخیر یعنی بازه ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۰ دلاری کاهش پیدا کرد.

اگرچه روی بار دیگر توانست تا جولای سال جاری به خود جرات دهد و بر محدوده ۲۱۷۵ دلاری باز گردد اما پس از آن باز هم نوسانات قیمتی متناوبی موجب شد که تا ۲۱۵۰ دلار هم کاهش داشته باشد.

به عقیده کارشناسان و فعالان بازار فلزی جهان، قیمت روی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در محدوده ۲۲۰۰ دلاری خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها